Prima pagină » Economic » Asia de Sud-Est se confruntă cu o criză a cartofilor prăjiți. Care este motivul

Asia de Sud-Est se confruntă cu o criză a cartofilor prăjiți. Care este motivul

Asia de Sud-Est se confruntă cu o criză a cartofilor prăjiți. Care este motivul

Lanțurile de restaurante de tip fast-food din Asia de Sud-Est se confruntă cu o criză a cartofilor pai, ca urmare a unor probleme cu lanțul de aprovizionare.

Problemele cu lanțurile de aprovizionare încetinesc livrările de cartofi pai congelați din Statele Unite și din Europa, după cum informează Agerpres.

Astfel, unele restaurante KFC din Singapore au postat afișe prin care își informează clienții că sunt nevoiți să înlocuiască garniturile de cartofi prăjiți cu cele de gaufre de cartofi, „din cauza perturbărilor apărute în livrările globale”.

„Perturbările provocate de pandemie continuă să aibă un efect asupra lanţurilor globale de aprovizionare şi reţelelor de distribuţie”, a declarat directorul de marketing de la KFC Singapore, Diana Hoo.

Aceasta a explicat că restaurantele KFC din Singapore folosesc cartofi pai importați din SUA și Europa, iar lipsa de personal și producțiile mici la culturile de cartofi din Statele Unite au fost agravate de congestionarea porturilor de pe coasta de Vest a Statelor Unite și Canadei.

Tot din această cauză, restaurantele McDonald’s din Indonezia și Malaezia nu le mai pun la dispoziție clienților porții mari de cartofi prăjiți încă din luna ianuarie.

Probleme la nivel mondial

Lanțurile de aprovizionare au fost supuse la presiuni uriașe în întreaga lume în ultimele luni, ca urmare a apariției variantei Omicron a coronavirusului, a înmulțirii controalelor vamale, dar și a crizei forței de muncă din domeniul transporturilor.

Din aceste cauze, McDonald’s a fost nevoit să raționalizeze cartofii prăjiți în restaurantele sale din Japonia încă de la sfârșitul anului trecut.

La acestea se adaugă şi faptul că navele portcontainer care intră în porturile din Singapore se confruntă cu întârzieri mai mari decât de obicei. În medie, zilnic 17 nave portcontainer aşteptau să tragă la chei în al doilea cel mai aglomerat port din lume, în luna ianuarie a acestui an, în creştere faţă de 15 nave pe zi în luna decembrie, potrivit firmei de consultanţă project44.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Record absolut! Cu cât au împrumutat românii Guvernul în 2025?