Prima pagină » Economic » Auchan România și-a majorat capitalul social cu 60 milioane euro în decembrie

Auchan România și-a majorat capitalul social cu 60 milioane euro în decembrie

Auchan România și-a majorat capitalul social cu 60 milioane euro în decembrie
Auchan România, care deține o rețea de 32 de hipermarketuri, și-a majorat în decembrie capitalul social cu 60 milioane euro, la 269,2 milioane euro, prin emiterea de noi acțiuni, potrivit hotărârii adunării generale extraordinare a acționarilor.

„Majorarea capitalului social se realizează prin emiterea a 2.672.760.000 acțiuni nominative noi, fiecare având o valoare nominală de 10 bani și o valoare nominală totală de 267,276 milioane lei (…) achiziționate de acționarul Monicole Exploitatiemaatschappij BV”, se arată în documentul citat.

În urma acestei operațiuni, structua acționariatului Auchan România se modifică, Monicole Exploitatiemaatschappij BV majorându-și deținerea de la 67,7102% la 75,0120%, iar Auchanhyper SA și-a redus participația de la 32,2898% la 24,9880%.

La începutul acestei luni, Consiliul Concurenței a aprobat preluarea de către Auchan a spațiilor în care funcționează 12 hipermarketuri și galerii comerciale, operate de retailer, tranzacția estimată la peste 260 milioane euro, fiind una dintre cele mai mari de pe piața de retail din Europa Centrală și cea mai mare din România din 2014.

De asemenea, Auchan va deschide în primăvara acestui an al 33-lea hipermarket al rețelei în cadrul centrului comercial Coresi din Brașov, proiect de 60 milioane euro dezvoltat de Immochan, divizia imobiliară a grupului francez Auchan.

Grupul a finalizat în prima parte a anului trecut remodelarea celor 20 de hipermarketuri Real cumpărate de la grupul german Metro în 2012, care a triplat practic rețeaua retailerului în România, iar în decembrie a deschis al 32-lea magazin, fiind prezent în 18 orașe. Retailerul are peste 11.000 de angajați.

După integrarea acestor hipermarketuri, Auchan România a încheiat anul 2013 cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012. Cumulat, afacerile Auchan și Real au generat anul trecut pierderi de 15 milioane de euro.

Citește și