Prima pagină » Economic » Auchan trece pe locul doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România după preluarea Real

Auchan trece pe locul doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România după preluarea Real

Auchan trece pe locul doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România după preluarea Real
Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România după preluarea magazinelor Real, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland, care a înregistrat anul trecut vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro.

Auchan urcă de pe locul patru pe doi în topul lanțurilor de hipermarketuri din România după preluarea magazinelor Real, cu afaceri cumulate de peste un miliard de euro, fiind devansat doar de Kaufland, care a înregistrat anul trecut vânzări de aproximativ 1,3 miliarde de euro, informează Mediafax.

Primul loc în topul hipermarketurilor îl ocupă Kaufland, cu afaceri de 1,3 miliarde de euro. Retailerul german are 78 de magazine în România.

Grupul Auchan a anunțat vineri că a cumpărat de la Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală și de Est, printre care și pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro.

Auchan a avut anul trecut o cifră de afaceri de 375 milioane de euro și deține zece magazine, iar Real, cu 24 de magazine, vânduse de 627 milioane de euro în 2011.

Carrefour, cu afaceri de 960 milioane de euro, a ocupat locul doi anul trecut. În România sunt 24 de hipermarketuri Carrefour, 60 de supermarketuri Carrefour Market și 13 magazine de proximitate Carrefour Express.

Cora a încheiat anul 2011 cu vânzări de 326 milioane euro și are 9 magazine.

Reprezentanții marilor rețele comerciale spun că o eventuală intrare pe piață a unui mare retailer se poate face doar printr-o achiziție a unui lanț deja existent.

„Ca green field nu prea mai e loc pe piața hipermarketurilor. E deja aglomerată și în fiecare oraș mare există cel puțin un hipermarket”, a declarat agenției MEDIAFAX Alexandru Vlad, vicepreședintele Asociației Marilor Rețele Comerciale din România.

Potrivit lui Vlad, consumatorul cunoaște imaginea Auchan, iar impactul preluării Real de către retailerul francez este mult mai mic decât dacă pe piață ar intra un lanț nou.

„Pe piața românească este vorba de o tranzacție între doi actori cunoscuți și prezenți. Să așteptăm verdictul autorității de concurență și doar după aceea vom avea o imagine clară a ceea ce se poate schimba pe piață”, a mai spus vicepreședintele AMRCR.

Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România și Ucraina, precum și 13 galerii comerciale în Rusia și România.

În aceste patru țări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, și are 20 000 de angajați. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri și peste 65 000 de colaboratori în aceste patru țări.

Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, deține 10 hipermarketuri în România, cu 3.300 de angajați potrivit informațiilor de pe site-ul companiei. Numărul magazinelor Real de pe piața românească a ajuns la 24.

Tranzacția era așteptată în piața de retail de câteva luni.

Al 12-lea grup de distribuție din lume, Auchan este prezent în 12 țări și are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate și 23 în mandate de gestiune, asociate și în franciză), supermarketuri (767 integrate și 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) și e-commerce, cărora li se adaugă alte activități și direcții de creștere.

În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franței.

Rețeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group deține 316 hipermarketuri în Germania, precum și 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina și în Turcia. În anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajați a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.

Autor

Citește și