Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor: Amenzi de peste 1,2 milioane de lei, pentru comercianții de încălțăminte
Au fost verificați 898 operatori economici, din care 569, reprezentând 63,36%, au înregistrat abateri de la prevederile legale. Valoarea produselor controlate a fost de 21.455.639 lei, din care produsele cu abateri au însumat valoarea de 1.325.484 lei.
Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 630 de sancțiuni, din care 280 avertismente și 350 amenzi contravenționale, în valoare totală de 1.217.200 lei.
S-au dispus 325 măsuri de oprire temporară de la comercializare, pentru nerespectarea cerințelor de informare a consumatorilor, prin marcarea/etichetarea articolelor de încățăminte.
Deficiențele constatate s-au referit la modul de etichetare a articolelor de încălțăminte, care trebuie să furnizeze informații privind materialul clasificat, se face pe cel putin unul dintre articolele de încălțăminte al fiecărei perechi și se realizează prin imprimare, lipire, ștantare sau atașarea unei etichete și trebuie să fie vizibilă, bine aplicată și accesibilă și să nu inducă în eroare consumatorul, iar pictogramele trebuie să fie suficient de mari, pentru ca informațiile conținute de acestea să fie ușor de înțeles.
S-au constatat abateri privind desfășurarea promoțiilor la 26 operatori economici, din județele Arad, Bacău, Bihor, Brașov, Cluj, Galați, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Mehedinți, Sibiu, Timiș, Tulcea și Vaslui, reprezentând aproximativ 3% din totalul controlat. Alte abateri (practici comerciale incorecte, legalitatea funcționării; afișarea în mod vizibil a denumirii unitătii, a codului unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societății pentru care este autorizată să funcționeze, precum și afișarea și respectarea orarului de funcționare; afișarea prețurilor și tarifelor, în mod vizibil și într-o formă neechivocă, ușor de citit, conform OG 21/1992 (r2), afisarea telefonului consumatorului).