Autoritatea Națională pentru Turism intenționează să înceapă în octombrie o campanie în presa scrisă din Turcia pentru promovarea brandului turistic al României. Contractul este estimat la 249.809 euro și este finanțat din fonduri europene.
„Una din prioritățile Autorității Naționale pentru Turism o reprezintă promovarea brandului turistic național pe piețe externe. Ținând cont de dinamica pieței și de schimbările fundamentale de natură economică, Turcia a fost identificată ca o piață de proximitate cu potențial ridicat de generare de turiști pentru România, aflată în proximitate și înregistrând deja un flux ridicat de turiști către România (conform datelor INS Ian-Oct 2013), situat la un nivel imediat următor celui generat de țările-țintă incluse în Planul de Marketing Strategic și Operațional”, se arată în anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și preluat de paginademedia.ro.
Campania se va adresa potențialilor turiști, dar și operatorilor din industria turismului din Turcia.
Promovarea turistică a României va fi realizată – prin intermediul unei agenții de cumpărare și planificare media – în reviste lunare de mare circulație și cu conținut generalist, reviste distribuite pe linii aeriene, reviste de tip city guide, dar și ziare cu circulație importantă și „afinitate la grupul țintă”. Jumătate din bugetul estimat pentru promovare este destinat pentru cea din urmă categorie, a ziarelor cu circulație importantă.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau cererilor de participare este 20 august.
De altfel, România va mai fi promovată din punct de vedere turistic și în alte țări, precum Franța, Germania, Italia, Austria, și Marea Britanie.