Autostrada Arad-Timișoara, deschisă în decembrie 2011, este reasfaltată pe toată lungimea. Ce restricții de viteză au șoferii
Autostrada Arad-Timișoara, deschisă traficului în decembrie 2011, în urma unei investiții de aproximativ 135,43 de milioane de euro, este reasfaltată pe toată lungimea, după ce stratul de suprafață a început să se deterioreze, polițiștii impunând restricții de viteză pe segmentele aflate în lucru.
Potrivit Biroului de Poliție Autostrăzi Vest, viteza pe autostrada Arad-Timișoara a fost restricționată la 60 și 80 de kilometri la oră în mai multe puncte, având loc atât lucrări de reasfaltare, cât și alte lucrări programate, precum la poduri sau la acostamente.
Lucrările de asfaltare au loc pe calea de circulație de la Arad la Timișoara, pe segmente de câte cinci kilometri, care se schimbă în fiecare zi, astfel că pe lungimea acestora se poate circula cu cel mult 60 de kilometri la oră, pentru că este disponibilă o singură bandă de mers.
„S-a constatat o deteriorare a asfaltului la suprafață. Deocamdată se lucrează pe banda întâi, care se decopertează, după care este reasfaltată. Lucrările vor continua pe a doua bandă și pe calea de la Timișoara spre Arad”, a declarat, marți, corespondentului MEDIAFAX subcomisarul Teodor Tudur, șeful Biroului de Poliție Autostrăzi Vest, aflat în localitatea arădeană Vinga.
Conform sursei citate, s-au mai impus restricții de viteză de 80 de kilometri la oră în apropierea podurilor de peste autostradă, care sunt tencuite și vopsite, dar și în zonele în care se lucrează la acostamente, iar utilajele se află pe banda de urgențe.
Tudur a spus că autostrada se află încă în administrarea constructorului, iar de la deschiderea traficului nu s-a putut circula niciodată cu viteza legală de 130 de kilometri la oră, viteza maximă permisă fiind de 100 kilometri la oră până în momentul predării către Compania Națională de Autostrăzi și Drumurilor Naționale din România.
„Chiar și după această predare, lucrări vor mai exista, pentru că în proiectul inițial nu erau prevăzute rețelele de apă necesare toaletelor publice, astfel că ele vor fi introduse ulterior”, a adăugat Tudur.
Autostrada dintre Arad și Timișoara a fost deschisă traficului în decembrie 2011, iar la acea dată era asfaltat drumul, însă nu erau terminate alte lucrări, precum montarea parapetelor, montarea tuturor indicatoarelor, finalizarea podurilor. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit de mai multe ori, noul termen fiind noiembrie 2013.
De la deschiderea circulației, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparații, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat și în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri. Reprezentanții Regionalei Timișoara a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podețe din cauza infiltrațiilor de apă pentru că autostrada nu a fost finalizată și nu există încă pe toată lungimea drumului șanțuri de scurgere laterale.
De asemenea, în urmă cu o lună viaductul care leagă, peste autostradă, localitățile Șagu și Hunedoara Timișană a intrat în reparații după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.
Lucrările sunt executate de consorțiul FCC Construccion și Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri și face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.