Prima pagină » Economic » Autostrada Arad-Timișoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie

Autostrada Arad-Timișoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie

Autostrada Arad-Timișoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie
Autostrada Arad-Timișoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie, care este anunțat pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), existând încă lucrări care impun restricții de viteză de 60 și 80 de kilometri la oră pe unele segmente.

Autostrada Arad-Timișoara nu a fost finalizată nici la termenul din 30 iunie, care este anunțat pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), existând încă lucrări care impun restricții de viteză de 60 și 80 de kilometri la oră pe unele segmente.

După mai multe amânări, ultimul termen pentru încheierea lucrărilor la autostrada Arad-Timișoara anunțat pe site-ul CNADNR era 30 iunie, însă recepția drumului nu s-a făcut, iar lucrările continuă, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit șefului Poliției Autostrăzi Vest, Teodor Tudur, luni, dar și în următoarea perioadă, se va mai lucra la acostamente, la montarea de parapete și de balustrade pe viaducte, pe segmentele unde se află echipele de muncitori existând restricții de viteză de 60 și 80 de kilometri la oră.

„Totuși, trebuie menționat că nu se mai lucrează la partea carosabilă, lucrările de asfaltare care au avut loc recent fiind încheiate”, a spus Tudur.

Conform sursei citate, CNADNR și constructorul vor stabili data recepției lucrărilor.

Surse din cadrul consorțiului care execută lucrările afirmă însă că 30 iunie era o dată estimată de constructor și comunicată CNADNR, iar recepția ar putea avea loc abia în luna noiembrie.

Lucrările la autostrada dintre Arad și Timișoara au început în 2009, iar termenul de finalizare era de 24 de luni, însă în decembrie 2009 ea a fost deschisă traficului fără ca șantierul să fie închis.

De la deschiderea circulației, pe autostradă au avut loc de mai multe ori reparații, în paralel cu lucrările prevăzute în proiect. Asfaltul a fost reparat în toamna anului trecut, după ce s-a ondulat de la traficul greu sau au apărut probleme la îmbinările de la poduri.

Reprezentanții Regionalei Timișoara a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale afirmaseră atunci că asfaltul s-a surpat la îmbinările unor podețe din cauza infiltrațiilor de apă pentru că autostrada nu a fost finalizată și nu există încă pe toată lungimea drumului șanțuri de scurgere laterale.

De asemenea, în aprilie, viaductul care leagă, peste autostradă, localitățile Șagu și Hunedoara Timișană a intrat în reparații după ce au apărut crăpături mari în asfalt, pe o lungime de o sută de metri. Viaductul fusese construit în toamna anului trecut, dar o latură a terasamentului s-a lăsat, astfel că asfaltul a crăpat pe mijlocul rampei de urcare.

În ultimele săptămâni, partea carosabilă a fost refăcută din nou, pentru că stratul de asfalt de la suprafață a început să se deterioreze.

Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri și face parte din coridorul IV Pan-european. Valoarea lucrărilor la acest tronson este de 482,8 milioane de lei, echivalentul a 135,43 de milioane de euro.

Lucrările sunt executate de consorțiul FCC Construccion și Astaldi.

Autor
Autor

Citește și