Prima pagină » Economic » Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Autostrada Sibiu-Curtea de Argeș-Pitești are mai multe avantaje comparativ cu autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov-Sibiu din mai multe puncte de vedere, precum asigurarea finanțării.

Forumiștii de pe site-urile peundemerg.ro și Construim-Romania.ro amintesc de angajamentul României față de Comisia Europeană, prin Acordul de Parteneriat dintre România și Uniunea Europeană de a finaliza, până în anul 2020, segmentul care lipsește de pe coridorul Rhin-Dunăre – coridorul IV paneuropean – care în România leagă Constanța de Nădlac.

Pe scurt, forumiștii avertizează că firma de consultanță AECOM, angajată de Ministerul Transporturilor pentru a elabora Master Planul General de Transport, document esențial pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile în domeniu, ar fi prezentat calcule greșite din care să reiasă că autostrada pe Valea Prahovei ar avea prioritate comparativ cu autostrada pe Valea Oltului. 

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

În Master Planul de Transport prezentat de ministrul Ioan Rus, varianta autostrăzii pe Valea Prahovei este propusă pentru a fi realizată la nivel de autostradă, în timp ce Sibiu-Pitești a fost decăzută la nivel de drum expres. 

Dintr-o analiză comparativă a avantajelor și dezavantajelor celor două variante de traversare a Carpaților Meridionali, realizată de comunitatea forumiștilor, reisese că Autostrada pe Valea Oltului ar fi mai avantajoasă.

Varianta autostrăzii pe Valea Oltului are, în această analiză, 10 avantaje și trei dezavantaje, iar varianta pe Valea Prahovei are patru avantaje și nouă dezavantaje.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

Autostrada Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu este cel mai scurt drum care ar închide coridorul Constanța-Nădlac și are costul cel mai mic pentru închiderea coridorului est-vest. În plus, autostrada Sibiu-Pitești ar deservi compania Dacia Renault Pitești. Finanțarea rutei este asigurată în proporție de 85% din fonduri nerambursabile – Fondul de Coeziune.

Între dezavantajele autostrăzii Sibiu-Pitești se numără, în opinia autorilor analizei, traficul local foarte redus și dificultăți în aprovizionarea cu materiale de construcție, mai ales pentru loturile montane.

În ce privește autostrada pe Valea Prahovei, ruta Ploiești-Brașov-Sibiu are avantajul unui trafic local consistent, care acoperă zona turistică, asigură o conectivitate bună spre nord (Bistrița) și spre nord-est (Bacău) și deservește centrul țării și unul din cele mai mari orașe ale României, mai exact Brașov.

Între dezavantaje se numără faptul că nu are finanțarea asigurată, are lungime foarte mare, varianta pe Valea Prahovei presupunând un ocol mare pentru a închide coridorul Nădlac-Constanța. Spre deosebire de autostrada pe Valea Oltului, care ar traversa o zonă puțin dezvoltată, ceea ce ar însemna cost mic cu exproprierile, pe Valea Prahovei exproprierile sunt de așteptat că vor fi mult mai scumpe.

Rus, la sediul Uzinelor Dacia Mioveni: Drumul expres Sibiu-Pitești, gata la finalul lui 2018

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Ioan Rus s-a întâlnit joi cu conducerea Uzinei Dacia Mioveni și sindicatele din uzină. La întâlnire, reprezentanții constructorului au menționat faptul că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a mașinilor exportate s-ar înjumătăți.

Ioan Rus a anunțat că va discuta și analiza cu consultantul AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitești – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.

„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiții, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spațiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate și proiectare se fac pentru autostradă. (…) La nivelul circulației de acum, câțiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizați, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Pitești – Sibiu”, a declarat ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin, anunț în fața a sute de jurnaliști despre negocierile pentru pace
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Terra Amata, situl arheologic care spune povestea primilor ingineri ai Europei