Prima pagină » Economic » Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: „Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km”. Pe unde va trece

Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR: „Costurile estimate sunt foarte mari, între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km”. Pe unde va trece

Autostrada Târgu Mureș-Iași. CNADNR:
În prezent proiectarea autostrăzii nu este finalizată întrucât procedura de obținere a Acordului de Mediu nu este finalizată.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a anunțat joi că viitoarea autostradă Târgu Mureș – Iași va avea o lungime totală de 270 km, iar costurile estimate ar putea ajunge până la 60 de milioane de euro pe kilometru.

Autostrada va fi împărțită în trei tronsoane: Târgu Mureș – Ditrău, cu o lungime de 92,126 km, proiectant SC Search Corporation SRL, Ditrău – Târgu Neamț cu o lungime de 118,8 km, proiectant SC Iptana SA și Târgu Neamț – Iași cu o lungime de 76,9 km, proiectant SC Inocsa Ingenieria.

Noul drum Târgu Mureș-Iași va străbate un traseu dificil – deal și munte -, ceea ce impune un volum mare de așa-numite lucrări de artă – poduri, podețe, viaducte – și numeroase arii protejate, adică situri de importanță comunitară și situri de protecție avifaunistică.

Proiectarea nu este finalizată în acest moment, întrucât procedura de obținere a acordului de mediu este în derulare. Începând cu anul 2010, ariile protejate care au impact asupra traseului autostrăzii au fost extinse, ceea ce determină reconsiderarea studiului de impact  și reluarea procedurii de obținere a acordului de mediu.

„Costurile estimate în acest moment sunt foarte mari, acestea variind între 11 milioane euro/km și 60 milioane euro/km, fapt sesizat și de Ministerul Finanțelor Publice”, se precizează în comunicatul CNADNR.

În acest context, CNADNR a anunțat că va contracta servicii de expertiză tehnică și financiară prin care se vor reanaliza soluțiile tehnice adoptate și se vor face propuneri de reducere a costurilor. După definitivarea traseului și fundamentarea costurilor de implementare, vor fi analizate potențialele surse de finanțare, altele decât bugetul de stat, a mai anunțat Compania Națională de Autostrăzi.

 

 

Citește și