Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) estimează că ar putea cheltui aproximativ 48,7 milioane lei, echivalentul a 11 milioane de euro, pentru plombarea drumurilor naționale și autostrăzilor în 2013 și 2014.
În caietele de sarcini aferente licitațiilor deschise pentru selectarea drumarilor se menționează, printre altele, că drumurile naționale și autostrăzile vor trebui curățate de praf prin periere sau spălate cu maximum două ore înainte de aplicarea la rece a tratamentelor bituminoase.
Sursa: CNADNR//documentație de atribuire
Criteriul de selecție a drumarilor va fi prețul cel mai scăzut.
CNADNR urmează să încheie contracte pentru fiecare dintre direcțiile regionale de drumuri și poduri.
Citește și Dan Șova a spus când va fi finalizată autostrada Comarnic-Brașov: „Eu insist. Sunt încăpățânat”
Scopul și obiectivul lucrărilor îl constituie întreținerea îmbrăcăminților existente, prevenirea extinderii degradărilor, regenerarea și protecția stratului de rulare pentru desfășurarea circulației rutiere în condiiții corespunzătoare, se arată în caietul de sarcini.
Sursa de finanțare o reprezintă transferuri curente pentru infrastructura rutieră plus venituri proprii.
Ofertanții trebuie să facă dovada că în ultimii 5 ani au executat și au dus la bun sfârșit lucrări similare în infrastructura de transport rutier cu lucrările supuse procedurii de achizitie publică.
Cum se fac plombările
Lucrările se vor face în perioada mai-septembrie, în zilele în care temperatura este mai mare de 15 grade Celsius, cu „timp frumos, fără ploaie”, potrivit documentației de atribuire.
Înainte cu două ore de a începe plombarea drumurilor naționale, constructorii trebuie să le curețe de praf.
„Înainte de execuția tratamentului bituminos, supfarața îmbrăcămintei rutiere sau a stratului rutier trebuie temeinic curățată cu utilajul cu periere mecanică și după caz spalată. Îndepărtarea prafului este obligatorie pentru a se asigura o bună aderență a liantului la stratul suport. Operația de curățire și eventual de spălare a stratului suport trebuie efectuată cu maximum 2 ore înainte de răspândirea liantului”, menționează caietul de sarcini.
Citește și Dan Șova a spus când va fi finalizată autostrada Comarnic-Brașov: „Eu insist. Sunt încăpățânat”
Valoarea estimativă a lucrărilor
La DRDP Brașov, pentru lucrările privind întreținerea periodică 2013 – 2014 – Tratamente bituminoase executate la rece, valoarea estimată a acordului cadru, pe o perioadă de 24 de luni, este de 8,87 milioane lei.
La DRDP Timișoara valoarea estimată a contractelor este de 20,05 milioane lei, la DRDP Cluj – 2,38 milioane lei, laDRDP Iași – 6,44 milioane lei și la DRDP Constanța valoarea este de 10,96 milioane lei.