Prima pagină » Economic » AVARIȚIE. Tati, fă-mi autostradă! Ce bolizi conduc prințișorii asfaltului în țara cu cele mai puține autostrăzi

AVARIȚIE. Tati, fă-mi autostradă! Ce bolizi conduc prințișorii asfaltului în țara cu cele mai puține autostrăzi

Bugatti Veyron, Lamborghini , Porsche Cayenne sau Hummer H2 sunt doar vise pentru cei mai mulți dintre români. Pentru fiii regilor asfaltului bolizii reprezintă de ani buni achiziții sau, mai simplu, cadouri obișnuite. Patima lui Alexandru Umbrărescu, fiul lui Dorinel Umbrărescu, pentru mașinile de lux nu mai este de mult un secret.

Colecțiile de bolizi și pasiunile pentru sporturile cu motor ale fiilor așa-numiților regi ai asfaltului sunt de notorietate.

Patima lui Alexandru Umbrărescu, fiul lui Dorinel Umbrărescu, pentru mașinile de lux nu mai este de mult un secret.

Alexandru Umbrărescu//Facebook

Pe pagina lui de Facebook,  Alexandru Umbrărescu are postate fotografii cu bijuteriile sale pe patru roți, între ele numărându-se un Chevrolet și un Porsche Cayenne.

Un astfel de Chevrolet ajunge la 100km/h în 6 secunde.

 

Porsche Cayenne

Dorinel Umbrărescu este unul dintre veteranii așa-numiților regi ai asfaltului, cu o avere în 2012 de 400 de milioane de euro, potrivit Forbes.

De exemplu, numai în perioada 2009-2010 Umbrărescu a câștigat contracte cu statul în sumă de 270 de milioane de euro cu firmele sale UMB Spedition și Tehnostrade. O treime dintre contractele pentru reabilitare de drumuri naționale semnate în perioada septembrie 2010-mai 2011, au fost câștigate de firmele Spedition UMB și Tehnostrade, controlate de Umbrărescu, potrivit ZF.

Construcția autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploiești, lotul 1 din autostrada Timișoara- Lugoj, contracte de deszăpezire, reabilitări de sute de kilometri de drumuri naționale sunt doar câteva dintre contractele câștigate de firmele controlate de Dorinel Umbrărescu.

Cu toate acestea, în ultimii ani afacerile UMB Spedition și Tehnostrade au fost în scădere, după cum reiese din datele de pe site-ul Ministerului Finanțelor.

În 2012 UMB Spedition a avut un profit net echivalentul a 21,2 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 138,5 milioane euro. În 2010 UMB Spedition a avut profit net dublu, de 43,4 milioane euro și o cifră de afaceri netă de 161 milioane euro.

În 2012 firma Tehnostrade a avut un profit net de 16,51 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 130 milioane euro. În 2010 Tehnostrade a înregistrat un profit de 23 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 99 milioane euro.

De anul trecut Umbrărescu este proprietar de bancă. El a preluat în aprilie 2013 fosta ATE Bank România pentru 10 milioane de euro.

Costeluș Cășuneanu, mașină de 1,7 milioane de dolari

 

Un alt „prinț” al șoselelor care s-a remarcat și prin pasiunea sa pentru automobile este Costel Cășuneanu junior, zis și Costeluș , fiul „regelui asfaltului” Costel Cășuneanu care avea o avere de 200 de milioane de euro.

Presa a relatat despre el că are, din 2007, un Bugatti Veyron, mașină achiziționată cu 1,7 milioane de dolari, fiind la acea vreme cel mai scump automobil din România.

Bolidul are un motor W16 de 8,0 litri, propulsorul dezvoltă 1.001 CP, iar viteza maximă ajunge la 407 km/h. Automobilul poate ajunge la 100 km/h în doar 2,5 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 7,3 secunde.

Bugatti Veyron

Într-o scrisoare deschisă adresată presei centrale de către Costeluș Cășuneanu, posesorul celei mai scumpe mașini din România vorbea despre neajunsurile pe care un automobil de lux le poate aduce, povestind cum, atunci când conduce regulamentar, bolidul său Bugatti Veyron este deseori depășit de Dacii Logan. „Îmi cer scuze că dețin o mașină la care mulți râvnesc. Dumneavoastră probabil, chiar dacă v-ați fi permis, cu siguranță nu v-ați fi îndeplinit visul, pentru a nu stârni mânia și invidia presei. Ar fi trebuit s-o refuz, primită fiind cadou de la părinții mei, drept răsplată pentru copilăria în care a trebuit să le suplinesc absența în educația fratelui mai mic, tocmai pentru a nu ajunge ca mine, să-i spună bonei «mamă». Și tot eu sunt cel care greșesc, presupun, când adesea, conducând regulamentar, sunt depășit și lăsat în nori de praf de Logan. Înțeleg, acești conducători auto ne reprezintă țara și pe ei nu îi puteți judeca”, scrisese Costeluș Cășuneanu, în 2009, potrivit ZF.

Foto Facebook// Costeluș Cășuneanu, un pasionat pilot de off-road

Despre celălat fiu al regelui asfaltului, Ionuț Cășuneanu, s-a scris că este la rândul său proprietar al unei colectii de masini de lux, între ele numărându-se la un moment dat un Lamborghini Murcielago alb, un Mercedes SL 55 AMG, un Porsche Cayenne Turbo si un Hummer H2.

Lamborghini Murcielago// Foto eimagini.info

De exemplu, un Lamborghini Murcielago 6.5 LP640 Roadster are un preț care poate porni de la 300.000 euro, o viteză maximă de 330 km pe oră și atinge 100 kilometri pe oră în 3,3 secunde.

În timp ce Costel Cășuneanu junior este și un pasionat pilot de off-road, Ionuț Cășuneanu are o altă pasiune: vânătoarea și safari în Africa.

Tatăl lor, Costel Cășuneanu senior, care controlează PA&CO Internațional SRL Bacău, a fost condamnat, în iunie 2012, de judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiției (ÎCCJ), la 4 ani de închisoare cu suspendare pentru cumpărare de influență, în formă continuată.

Între contractele reprezentative realizate de PA&CO Internațional se numără autostrada Moara Vlăsiei-Ploiești, de 42,5 kilometri. Contractul a avut o valoare de 296 milioane euro și a fost executat de Spedition UMB, Pa&Co Internațional, Euro Construct Trading 98. Alte contracte reprezentative ale PA&CO Internațional: Centura Ploiești Vest, pasajul Pipera București, reabilitarea pistei de aterizare – decolare a aeroportului internațional Henri Coandă,
Otopeni.

Regele asfaltului din Brașov, pasiune pentru motoare

Nu numai fiii regilor asfaltului au hobby-uri excentrice.

Marcel Butuza, așa-numitul rege al asfaltului din Brașov, este cunoscut pentru pasiunea sa enduro-cross, Butuza participând cu echipa sa, Vectra Racing Team Zărnești, la mai multe ediții ale Raliului Dakar, în anii 2007, 2009, 2011.

„Marcel Butuza este un pilot de motociclete de peste 30 de ani. El a învățat să meargă cu motocicleta la vârsta de 14 ani. Acum el își vede visul realizat, acela de a avea propriul său club de motociclism, numit Vectra”, se arată pe site-ul Vectra Racing.

Foto Marcel Butuza

Butuza a concurat în diferite ramuri ale sportului cu motor și a obținut mai multe titluri. În ultimii ani, el și-a îndreptat atenția spre raliuri cross-country. „Marcel a devenit primul campion român la enduro, iar după câteva sezoane de munca grea și de formare a decis să participe la competițiile internaționale. (…) Raliul Dakar a devenit principala țintă a carierei de 30 ani în sportul cu motor pentru unul dintre cei mai renumiți piloți de motocicletă din România”, se mai arată pe site-ul clubului său.

Pe lângă pasiunea pentru sportul pe două roți, Marcel Butuza participă și la întreceri auto de circuit. Deține o colecție de mașini de lux, care cuprinde, potrivit presei locale, un Mercedes, un si un Lamborghini Murcielago Excalibur Roadster.

Anul trecut el și-a achiziționat și un Ferrari 458 Challenge pentru a participa la competiții. Un astfel de model are un preț de circa 230.000 de euro și atinge o viteză maximă de 325 kilometri la oră.

Ferrari 458 Challenge

Fiul său, în vârstă de 18 ani, care a moștenit pasiunea tatălui său pentru senzații tari, a început să meargă pe motocicletă la vârsta de cinci ani, înainte de a învăța să meargă pe bicicleta.  La 13 ani el era deja, la rândul său, campion la enduro, potrivit unui interviu acordat în urmă cu câțiva ani pentru Promotor. 

Vectra Service din Brașov, controlată de Marcel Butuza, a decis să intre în insolvență în noiembrie anul trecut. Cifra de afaceri a Vectra Service a scăzut în ultimii ani.  În 2012 firma a avut un profit de 42 milioane de euro, mai mic cu 22 milioane euro față de 2011, potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor. Butuza avea în 2011 o avere estimată la 32 de milioane de euro, potrivit Forbes. 

În 2012 Vectra Service a avut un profit net de 158.051 euro, la o cifră de afaceri de 42,3 milioane euro.
În schmib, în 2010, Vectra Service a înregistrat un profit net de 1,26 milioane euro, la o cifră de afaceri de 212.6 milioane euro, potrivit Ministerului Finanțelor. În 2012 compania lui Butuza a semnat un contract de aproape 22 milioane euro pentru construcția lotului 2 al centurii Brașovului.

Compania a efectuat mai multe lucrări mari de infrastructură, printre care centura ocolitoare a Timișoarei și centura ocolitoare a municipiului Sibiu și parțial, centura Brașovului. De asemenea, Vectra a lucrat la un tronson de pe DN1, între Sinaia și Comarnic.

390 de kilometri de autostrada în 10 ani

În România rețeaua de autostrăzi a depășit la sfârșitul anului trecut pragul de 600 de kilometri, mai mult cu aproape 390 de kilometri comparativ cu rețeaua pe care o avea în urmă cu 10 ani. România deține cea mai mică rețea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puțin decât bulgarii și de opt ori mai puțin decât germanii, potrivit unor calcule gândul din aprilie 2013 făcute pe baza datelor Eurostat.

Densitatea autostrăzilor (kilometri/1.000 km pătrați) Sursa Consiliul Concurenței

Citește și