Avocatul Adrian Cuculis îndeamnă românii să conteste facturile „nesimțite” la curent, după ce a primit una de 3.400 de lei. „Mă gândesc serios să inițiem un proces colectiv!”
Avocatul Adrian Cuculis se alătură listei deja lungi de persoane de notorietate care își publică factura de patru cifre la energie electrică, după o regularizare, și anunță că ia în considerare posibilitatea de a iniția un proces colectiv.
Avocatul Adrian Cuculis invită consumatorii români să se revolte, legal, și să conteste facturile „nesimțite”.
Așa cum au anunțat și scriitorul Mihai Șora și actorul Marius Manole, cu facturi de mii de lei primite, avocatul spune că nu înțelege cum a ajuns să aibă de plătit 3.400 de lei.
Filosoful Mihai Șora a primit sute de sfaturi din partea internauților după ce a scris miercuri pe Facebook că a primit o factură de peste 6.000 de lei la energie electrică deși nu are televizor, nici aer condiționat, și îi întreabă pe internauți cum să procedeze în acest caz.
Și actorul Marius Manole a avut un șoc când a primit factura la curent. El spune că „plătește pentru Casa Poporului”, având în vedere că, potrivit estimărilor companiei de energie, el a consumat 7.000 de kilowați. Enel Energie Muntenia a transmis o reacție, legat de acest caz.
Daune și despăgubiri morale pentru „sarabanda” de peste 9 luni
„Am tot văzut zilele acestea mai multe persoane care își publicau facturile la energie.
Nu înțelegeam totuși cum ajungi pentru un bec, un televizor, un frigider și câteva aparate care consumă ocazional, să plătești mii de lei factura la energie.
După ce am făcut un video ( acum 2 zile) și l-am publicat, unde îndrumam oamenii cum să facă să conteste factura la curent dacă are o valoare ieșită din comun, mă trezesc ieri cu o factură la un apartament de domiciliu cu 2 camere, unde nu consumăm mai mult decât ce am scris mai sus, de 3400 de lei.
Prin urmare, voi proceda și eu așa cum i-am îndrumat și pe potentiatii petenți, să conteste facturile nesimțite.
Mă gândesc în mod serios că alături de colegii mei din societate să inițiem un proces colectiv pe furnizori separați cu grupuri separate prin care să le cerem acestora plata de daune și despăgubiri morale pentru sarabanda pe care o fac de 9 luni de zile plus anularea facturilor aferente și restituirea sumelor de bani încasate pe acestea.
Să aveți în vedere pentru moment, următoarele:
- Notificăm în scris furnizorul de energie și contestăm întinderea valorii facturii;
- Solicităm furnizorului de energie să pună la dispoziție metrologia contorului și verificăm cu indexul vechi dacă nu cumva apare o discrepanță;
- Dacă nu primim răspuns favorabil în maxim 15 zile, trimitem plângerea la ANRE la departamentul de protecție a consumatorului sau direct la ANPC;
- În pararel deschidem o acțiune în instanță pentru anularea facturilor;
P.S Ne auzim în curând”, a scris Cuculis pe Facebook.
După cum se vede din fotografia atașată, este vorba de compania Enel.
Prezent pe piața românească din anul 2005, Enel este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile. Potrivit datelor oficiale grupul are aproximativ 3.100 de angajați și oferă servicii către trei milioane de clienți, în toată țara.
În primele șapte luni ale anului, pe fondul scumpirii energiei, românii și-au redus cu 7,9% consumul de curent electric.