Băncile care administrează activele pentru persoane bogate au început să-și verifice clienții și renunță la cei cu portofolii de „numai” câteva sute de mii de lire sterline, pentru a se concentra asupra celor cu avere foarte mare, potrivit Financial Times.
Băncile din această categorie se mândresc cu menținerea unei relații personale cu clienții.
„Elimină clienții cu marje (de profit, n.r.) mai reduse”, a declarat Stewart Richardson, partener la RMG Wealth Management.
Deutsche Bank Private Wealth Management a transmis recent o somație unei cliente să-și lichideze în termen de o lună contul de 100.000 de lire sterline, afirmând că „valoarea actuală nu permite băncii să asigure o soluție eficientă, din punct de vedere al costurilor, pentru nevoiele de investiții”.
Banca a explicat că a transmis mesajul în urma unei verificări care se desfășoară constant.
Chiar și băncile care oferă servicii complete clienților bogați au început să-și reevalueze portofoliile de clienți.
Coutts, printre clienții căreia se numără, și regina Marii Britanii, derulează în prezent afaceri și cu clienți care au mai puțin de 1 milion de lire sterline. În viitor însă, banca vrea să se concentreze asupra clienților cu peste 1 milion de lire sterline.
Schimbările au loc în contextul orientării băncilor de la perceperea de comisioane pe tranzacții, sursă de venit mai puțin predictibilă, la comisioane anuale.