Cincisprezece dintre cele mai mari bănci din România au fost promovate la televizor, la radio și în presa scisă prin 63.491 de reclame care i-au costat pe reprezentanții acestora aproape 112 milioane de euro, arată datele mediaTrust România.
Raiffeisen Bank a fost banca cu cel mai mare volum de publicitate, pe parcursul anului trecut apărând în media cu 10.151 de reclame, cele mai multe fiind reprezentate de spoturi publicitare difuzate de televiziuni. Bugetul alocat pentru plata promovării a fost de 17,2 milioane de euro. În 2013, Raiffeisen Bank a fost promovată prin doar 4.716 reclame, a căror difuzare a costat 8,4 milioane de euro.
Locul al doilea în top este ocupat de BCR, care a cheltuit pe cele 8.604 reclame cu care s-a promovat în 2014 15,1 milioane de euro. În anul 2013 s-au cheltuit 21,7 milioane de euro pentru ca cele aproape 12.000 de reclame prin care a fost promovată BCR.
Pe locul al treilea este poziționată banca Bancpost promovată cu 7.694 de reclame care au costat 14,1 milioane de euro. În anul precedent, reprezentanții Bancpost au cheltuit cu 4,5 milioane de euro mai mult pe publicitate.
Sursă: mediaTrust România
Cei mai puțini bani au fost cheltuiți pe reclame de ING, respectiv 657.169 de euro. Banca a fost promovată cu 1.213 reclame pe parcursul anului trecut.
Cele mai puține reclame au fost înregistrate în cazul OTP Bank, respectiv 1.193. Pentru difuzarea acestora s-a plătit suma de 2,7 milioane de euro.
Studiul mediaTrust s-a bazat pe rezultatele monitorizării a peste 4.093.511 de reclame difuzate în intervalul de timp 1 ianuarie – 31 decembrie 2014, la 20 de posturi de televiziune, la 12 posturi de radio și în 200 de publicații centrale.