Principalele chletuieli în vacanța de Crăciun pentru români vor avea ca țintă principală hainele, în procent de 19%, urmate de dulciuri și delicatese, în proporție de 18%, de jocuri și jucării (11%), de produse elctronice (8%) și de accesorii de uz casnic (7%).
Ferratum Oyj, furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, a derulat a noua ediție consecutivă a barometrului internațional. Barometrul de Craciun a analizat planurile consumatorilor din perioada sărbătorilor de iarnă și a fost realizat în peste 23.000 de gospodarii din 19 țări, prin intermediul unui chestionar online.
40% dintre români au declarat că pentru vacanța de Crăciun vor aloca un buget similar cu cel de anul trecut, în timp de 34% sunt dispuși să investească mai mulți bani pentru aceste sărbători, încadrându-se între 100 și 200 de Euro.
Pe plan internațional rezultatele atestă că 21% dintre respondenții din cele 19 țări plănuiesc să cheltuie mai mult decât Crăciunul trecut, în timp ce 43% au declarat că intenționează să păstreze același nivel ca în anul precedent. Sondajul indică și faptul că cei dispuși să cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanță de iarnă sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din România (29%) și din Bulgaria (25%). În același timp, țările care vor aloca cel mai puțin din venitul lunar pentru sărbători sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) și Olanda (10%).
Românii sunt pe locul al doilea, în topul naționalităților dispuse să aloce cei mai mulți bani călătoriilor din vacanța de Crăciun, până la 37% din venitul lunar. Pe primul loc sunt brazilienii, în timp ce respondenții din Polonia, Letonia și Olanda vor aloca doar 10%-13% din salariu.
Când călătoresc, 71% dintre respondenții australieni, 56% dintre canadieni și 39% danezi sunt dispuși să cheltuiască mai mult de 100 de euro pe noapte într-o cameră de hotel, în timp ce majoritatea respondenților din Germania (70%), România (33%) și Estonia (28%) au spus că preferă o cameră AirBnB mai mică pentru cazarea lor.
Timpul petrecut alături de familie și de cei dragi în perioada sărbătorilor reprezintă ceea ce 69% dintre respondenții celor 19 țări chestionate au afirmat că este cel important pentru lucru. Potrivit sondajului, 18% apreciază sărbătoarea și spiritul Crăciunului mai mult decât să primească daruri sau să practice sporturi de iarnă. Dintre cei care merg la cumpărături pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat că intenționează să achiziționeze produse și servicii online pentru acest Crăciun, Marea Britanie și Germania fiind cei mai activi cumpărători din mediul virtual. Participanții la studiu din Estonia (16%), Croația (15%) și Letonia (14%) preferă, în schimb, magazinele tradiționale pentru cumpărăturile de Crăciun.
Puteți consulta barometrul Crăciunului AICI.