Prima pagină » Economic » Berea s-a scumpit cu până la 5% în februarie și ar putea urma noi majorări de preț

Berea s-a scumpit cu până la 5% în februarie și ar putea urma noi majorări de preț

Berea s-a scumpit cu până la 5% în februarie și ar putea urma noi majorări de preț
Prețul berii a crescut în ultima lună cu până la 5% în medie, ca urmare a majorării accizei încâpând cu 1 februarie, iar în perioada următoare ar putea avea loc noi scumpiri pe piața berii, potrivit reprezentanților producătorilor de bere din România.

Prețul berii a crescut în ultima lună cu până la 5% în medie, ca urmare a majorării accizei încâpând cu 1 februarie, iar în perioada următoare ar putea avea loc noi scumpiri pe piața berii, potrivit reprezentanților producătorilor de bere din România.

„Nu știm care va fi influența creșterii de acciză, care a fost făcută peste noapte. Evident că este o taxă care se va reflecta cumva în costul berii și este de văzut cum va reacționa consumatorul”, a declarat agenției MEDIAFAX Andrew Highcock, președintele Ursus Breweries.

El a spus că scumpirile generate de creșterea accizei diferă foarte mult în funcție de tipul de bere și de ambalaj.

Astfel, Ursus a majorat în februarie prețul berii cu 5% în medie.

„Acciza a crescut cumva în doi pași. Mai întâi pentru că este pusă în euro, dar este calculată în lei, și se stabiliește un curs de schimb în octombrie. Și atunci deja era o creștere de 5% în lei. Acum este și o creștere în euro”, a afirmat Highcock.

El a menționat că prețul berii a a crescut cu 2% pe parcursul anului trecut.

Nici reprezentanții Heineken nu se declară fericiți cu creșterea accizei și se simt discriminați față de producătorii altor tipuri de băuturi.

„Această taxă are impact doar asupra berii, nu se aplică și la alte băuturi. Nu suntem tratați echitabil față de celelalte categorii de băuturi. Această majorare a accizei a venit peste noapte”, a declarat luni într-o conferință Onno Rombouts, managing director Heineken România.

El spune că în prezent 45% din prețul berii este reprezentat de accize și alte taxe.

„Din cauza creșterii accizei berea devine mai puțin accesibilă pentru consumatorul mediu”, a afirmat șeful Heineken. Compania a scumpit berea cu până la 2% în ultima lună, dar Rombouts spune că ar putea avea loc și alte majorări de prețuri în lunile următoare pe piața berii din România.

Ultima creștere de acciză la bere a intrat în vigoare la data de 1 februarie, când taxa a urcat cu aproape 10% în euro.

Autor

Citește și