BLACK FRIDAY 2012 în CIFRE. Cum se pregătesc retailerii români pentru sărbătoarea reducerilor. Ce stocuri au pregătit și la ce vânzări se așteaptă
BLACK FRIDAY, ziua care deschide oficial sezonul cumpărăturilor de Crăciun din Statele Unite și care a fost adoptată și de către retailerii din România în 2011, va fi sărbătorită anul acesta în data de 23 noiembrie.
Anul trecut, companiile care s-au întrecut în oferte în „vinerea neagră” au înregistrat vânzări de ordinul a milioane de euro, zeci de mii de produse electronice și electronicasnice fiind comercializate în decursul a câteva ore.
Anul acesta, retailerii își propun să întreacă rezultatele de anul trecut și le promit clienților reduceri de până la 80%, menționând că la BLACK FRIDAY 2012 serverele vor face față comenzilor, asta după ce, anul trecut mai mulți utilizatori s-au plâns că au ratat ofertele din cauza problemelor tehnice.
„Vânzările, traficul și entuziasmul clienților au fost foarte mari anul trecut și chiar am fost surprinși. Am avut probleme cu serverele pentru circa 40 de minute. Anul acesta suntem pregătiți”, a declarat pentru gândul Iulian Stanciu, președintele grupului de companii eMAG, Flanco și Asesoft Distribution.
Reprezentantul eMAG ne-a mărturisit că se așteaptă ca stocurile să se epuizeze. „Cu siguranță vom rămâne fără produse, dar am pregătit ceva special. Va fi un spectacol”, a precizat el.
Anul trecut, eMAG a vândut în cinci ore de la startul promoției BLACK FRIDAY produse în valoare de 4 milioane de euro, iar până la ora 18:00 vânzările au ajuns la circa 8 milioane de euro. Retailerul a înregistrat în acel week-end o creștere de 4% a cifrei de afaceri și estima vânzările totale la circa 10 milioane de euro. Cele mai căutate produse la acea vreme au fost televizoarele, camerele foto și telefoanele mobile, iar cele mai vândute electrocasnice au fost frigiderele.
Cum se pregătesc retailerii pentru BLACK FRIDAY 2012
Reprezentanții Altex au dat asigurări că nu vor fi probleme cu stocurile. „Fiind cel mai mare retailer din România, cu cele mai mari volume achiziționate, Altex nu are și nu a avut problemă de stocuri. Chiar și în ziua de 14 noiembrie, când a oferit 20% reducere la toate produsele, fapt ce a crescut vânzările de șapte ori, nu au existat probleme de aprovizionare cu marfă, așa că nu ne așteptăm să fie nici de BLACK FRIDAY„, au declarat reprezentanții Altex pentru gândul.
Din experiența anilor trecuți, compania se așteaptă la o creștere a vânzărilor cu 100% față de volumele comercializate într-o zi obișnuită.
Reprezentanții retailerului online de ceasuri WatchShop susțin că stocurile au fost crescute de aproximativ trei ori pentru produsele care vor participa la promoțiile din BLACK FRIDAY 2012.
„Vânzările zilei de 23 noiembrie ne așteptăm să ajungă la valoarea vânzărilor a două săptămâni obișnuite din an. De Black Friday estimăm o creștere a vânzărilor de minimum cinci ori față de o zi obișnuită”, au declarat pentru gândul reprezentanții companiei.
Portalul PC Garage participă și în acest an la sărbătoarea împrumutată de la americani. Dacă anul trecut vânzările au fost de opt mai mari decât într-o zi obișnuită, anul acesta reprezentanții companiei se așteaptă ca acestea să crească „de trei ori mai mult față de 2011 și de cinci ori mai mult față de o zi normală”, după cum au precizat ei pentru gândul.
„Stocurile vor fi de ordinul miilor, dar se pot epuiza repede din cauza cererii foarte mari pe care o așteptăm în această zi”, au mai adăugat reprezentanții retailerului.
Librăria online elephant.ro a încasat anul trecut, de BLACK FRIDAY, echivalentul încasărilor pe o săptămână. Reprezentanții retailerului au precizat pentru gândul că „aprovizionarea am început-o încă din luna octombrie”.
Ce rezultate au avut magazinele care au sărbătorit BLACK FRIDAY 2011
Anul trecut, magazinele care au și-au scos produsele la ofertă de BLACK FRIDAY au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor.
Astfel, reprezentanții evoMAG au anunțat după primele două ore de la lansarea reducerilor că peste 80% dintre produsele scoase la promoție s-au epuizat, vânzările fiind mai mari de patru ori decât într-o zi obișnuită.
„Valoarea vânzărilor, până acum, este de 200.000 de euro, ceea ce reprezintă peste 2% din cifra de afaceri din acest an. Tot stocul din campanie s-a epuizat în câteva ore”, a declarat pentru gândul la acea vreme Mihai Pătrașcu, director executiv evoMAG.
Un alt retailer online care participă și în acest an la promoțiile de BLACK FRIDAY, respectiv koyos.ro, a raportat anul trecut o creștere de peste 100% a numărului de vizite pe site.
BLACK FRIDAY 2012. Lista magazinelor care promit reduceri substanțiale de BLACK FRIDAY în ROMÂNIA
BLACK FRIDAY 2012. Românii se pot bucura și de oferte internaționale