BLACK FRIDAY 2013 este ziua în care românilor le sunt promise cele mai multe și cele mai mari reduceri la produse precum televizoare, frigidere sau camere foto. Pregătirile au început anul acesta încă din primăvară. Numeroși retaileri au investit în servere și studii de piață pentru a le oferi clienților cele mai potrivite oferte cu ocazia „sărbătorii” preluată pentru al treilea an consecutiv în România și care anul trecut le-a adus încasări de peste 45 de milioane de euro. eMAG, Evomag, Flanco, DOMO, Oktal sunt doar câteva dintre magazinele online care se bat pentru a câștiga clienți de BLACK FRIDAY 2013.
UPDATE. Magazinul online Oktal.ro, care a lansat ofertele de Black Friday 2013 la ora 00:00, a anunțat vânzări de peste 700.000 de euro doar prin comenzile înregistrate până la ora 10:00. Peste 2.000 de persoane au comandat în primele 10 ore de la lansarea promoțiilor de Black Friday.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE. eMAG, cel mai mare retailer online din România înregistra, la ora 12:00, vineri, vânzări de 55 milioane de lei, în urma a 100.000 de comenzi, potrivit informațiilor obținute de gândul. Magazinul virtual a înregistrat și un record de trafic de pe dispozitive mobile: 118.000 de vizitatori unici și 6.300 de comenzi.
UPDATE. Magazinul online evoMAG a anunțat, la ora 11:00, că peste 65% din stocul de produse alocat pentru Black Friday 2013 s-a epuizat. Valoarea totală a comenzilor era la ora 09:00 de 860.000 de euro. La ora 11.00, aceasta a urcat la 1,1 milioane euro, potrivit informațiilor obținute de gândul.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE. Retailerul electro-IT DOMO a înregistrat vânzări de 4 milioane de euro până vineri la ora 12:00, în cele 97 de magazine ale companiei.
BLACK FRIDAY UPDATE. George Buhnici, prezentatorul emisiunii I LIKE IT de la PRO TV, a publicat pe blogul său OFERTA de REDUCERI de BLACK FRIDAY de la EMAG. Iată mai jos câteva dintre cele mai tentante oferte de BLACK FRIDAY de la EMAG:
BLACK FRIDAY UPDATE. EMAG nu a publicat încă ofertele de BLACK FRIDAY, însă a pus pe site un filmuleț impresionant, în care anunță stocul disponibil pentru BLACK FRIDAY. Pe lângă laptopuri, smartphoneuri și tablete, EMAG oferă reduceri substanțiale chiar și la automobile, după cum se poate observa din clipul de mai jos.
BLACK FRIDAY UPDATE. În magazinele Flanco, sute de persoane așteaptă la coadă, înainte de ora deschiderii, să prindă cât mai multe produse cu reducere. Imaginea de mai jos a fost surprinsă în magazinul Flanco din Carrefour Orhideea..
BLACK FRIDAY UPDATE. EVOMAG a devenit aseară, în jurul orei 00.00, primul mare magazin care a publicat ofertele de BLACK FRIDAY. EVOMAG a oferit REDUCERI chiar și de 99% (doar 1 leu pentru huse Galaxy S3 și Galaxy S4), însă cele mai atractive reduceri au fost la imprimante (62%), aparate foto (51%), tablete (50%) și telefoane mobile (38%).
BLACK FRIDAY UPDATE. Puțin după ora 00.00, EVOMAG a publicat REDUCERILE de BLACK FRIDAY 2013. Cea mai mare reducere este de 99% (husă Galaxy S3 și Galaxy S4 la numai 1 leu).
Printre cele mai mari reduceri de BLACK FRIDAY 2013 de la EVOMAG se numără: jocurile PC (reduceri de până la 82%), imprimantele (62%), cardurile de memorie SD 16 GB (51%), aparate foto (50%), tabletele (50%), telefoanele mobile (38%), proiectoarele (32%).
BLACK FRIDAY UPDATE. DOMO.ro a picat la puțin timp după începerea BLACK FRIDAY 2013.
BLACK FRIDAY UPDATE. EVOMAG va publica, în scurt timp, reducerile de BLACK FRIDAY 2013.
BLACK FRIDAY UPDATE. EVOMAG este primul mare magazin care face publice ofertele de BLACK FRIDAY 2013. La ora 00.00, EVOMAG va afișa REDUCERILE de BLACK FRIDAY 2013.
UPDATE Majoritatea magazinelor au publicat pe site-uri câteva oferte pentru BLACK FRIDAY 2013, evenimentul în care acestea oferă cele mai bune prețuri din an. eMAG, Flanco, evoMAG, Domo sunt doar câteva dintre magazinele care organizează BLACK RFIDAY și intră în luptă cu oferte pentru tablete, televizoare, laptopuri, telefoane, calculatoare și aparate foto.
BLACK FRIDAY 2013. Au fost publicate ofertele. Compară aici prețurile
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 24. Site-ul DOMO.ro a picat cu câteva ore înainte de începerea promoțiilor de BLACK FRIDAY 2013.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 23. Gândul vă prezintă în exclusivitate câteva produse din oferta evoMAG pentru BLACK FRIDAY 2013:
Laptopuri: Ultrabook Toshiba (preț redus: 2.400 de lei, preț inițial: 3.700 de lei), HP (preț redus: 950 de lei, preț inițial: 1.350 de lei), Maguay (preț redus: 2.600 de lei, preț inițial: 3.400 de lei), Samsung (preț redus: 2.300 de lei, preț inițial: 3000 de lei).
Televizoare: Sharp LED 3D (preț redus: 9.900 de lei, preț inițial: 14.000 de lei), Samsung Smart TV LED (preț redus: 1.800 de lei, preț inițial: 2.400 de lei)
Camere foto: Cannon D-SLR (preț redus: 1.000 de lei, preț inițial: 1.500 de lei)
Smartphone-uri: Samsung (preț redus: 950 de lei, preț inițial: 1.300 de lei), Nokia Lumia (preț redus: 470 de lei, preț inițial: 650 de lei)
Tablete: Horizon (preț redus: 200 de lei, preț inițial: 400 de lei), Fujitsu procesor quad-core (preț redus: 1.360 de lei, preț inițial: 2.360 de lei), E-Boda (preț redus:600 de lei, preț inițial: 900 de lei)
Hard Disk: Seagate 1 TB (preț redus: 240 de lei, preț inițial: 520 de lei)
Altex și Flanco au publicat deja cataloagele de reduceri.
Aici găsești oferta completă de Black Friday 2013 de la Koyos.ro
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 22. Unele companii au dat senzația că au fost luate pe nepregătite de ziua – 22 noiembrie – în care au decis eMAG și Flanco, magazinele care, practic, au introdus conceptul în România, să organizeze BLACK FRIDAY 2013. Astfel, unele firme au fost nevoite să revină și să organizeze EARLY BLACK FRIDAY sau o perioadă mai lungă de reduceri (22-29 noiembrie), deși inițial anunțaseră data de 29 noiembrie. Inițial, magazinul specializat pe dispozitive mobile QuickMobile.ro a anunțat că organizează evenimentul pe 29 noiembrie. Apoi a revenit și a transmis că va oferi aceleași reduceri și în perioada 22-24 noiembrie. „Clienții QuickMobile vor beneficia de reduceri de preț în 29 noiembrie, atunci când se sărbătorește adevăratul BLACK FRIDAY, dar și în 22 noiembrie, de EARLY BLACK FRIDAY. Toți cei care vor cumpăra de la QuickMobile vor avea parte de reduceri de până la 50% la telefoane și tablete și de până la 99% la celelalte game de produse și servicii, atât de EARLY BLACK FRIDAY, cât și BLACK FRIDAY”, a transmis magazinul online, care subliniază și faptul că „BLACK FRIDAY, sărbătoarea americană din vinerea de după Ziua Recunoștintei, dă startul sezonului de cumpărături pentru Crăciun. Ea va fi celebrata la QuickMobile, la fel ca și în Statele Unite ale Americii și în alte țări europene, la data corectă din calendar: 29 noiembrie”.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 21. Aproximativ 17% dintre bărbați au afirmat că vor face „cu siguranță” cumpărături de BLACK FRIDAY 2013, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie, potrivit studiului realizat de Daedalus Millward Brown. „Probabil că voi cumpăra” a fost răspunsul dat de 41,3% dintre barbați și de 42,6% dintre femei. Cel mai ridicat grad de notorietate a fost înregistrat în segmentul de vârstă 18 – 24 de ani, unde 60,9% din respondenți au auzit de BLACK FRIDAY, urmat de segmentul 25 – 34 de ani (58,5%).
Pe lista de cumpărături a femeilor, în topul cele mai invocate articole în chestionarul Daedalus Millward Brown, construit pe răspunsuri multiple, s-au situat pe primele trei locuri electrocasnice mici, articolele de îmbrăcămine și televizoarele. Pe lista bărbaților, pe primul loc se află electronicele și accesoriile auto, televizoarele și hainele.
Un alt studiu, realizat de iVOX, arată că telefoanele mobile sunt cele mai dorite dispozitive de către români (bărbați și femei). Astfel, 16% dintre respondenți au menționat că sunt interesați ca de BLACK FRIDAY 2013 să cumpere un telefon mobil, 12,5% sunt interesați de electrocasnice mici, 10,5% de laptopuri, 10,4% doresc tablete, iar 8,8% urmăresc să achiziționeze un televizor la un preț bun. Cât privește nivelul veniturilor respondenților, 24% au sub 1.000 de lei/lună, 23% câștigă între 1.000 și 1.500 de lei, 12,5% între 1.500 și 2.000 de lei și doar 10,8% au un venit între 2.000 și 3.000 de lei.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 20. La eMAG va exista o celulă de coordonare, „ca la război”, după cum spune Stanciu. Acolo, câțiva oamenii vor privi pe monitoare și vor primi informații. Șeful eMAG va ajunge la serviciu la ora 05:00 dimineața în ziua de 22 noiembrie. El speră ca una din problemele de anul trecut, o mică perioadă (circa 3% din timp) în care site-ul a fost inactiv din cauza numărului foarte mare de vizitatori, să fie evitată în acest an, deoarece, pentru BLACK FRIDAY 2013 eMAG a investit 500.000 de euro în noi servere și servicii web.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 19. ENEL a anunțat că, pe 22 noiembrie 2013, de BLACK FRIDAY 2013, va întrerupe curentul în mai multe zone din București, între orele 00.00 și 06.00. Zonele vizate de întreruperile de curent ENEL de BLACK FRIDAY 2013: perimetrul străzilor Șos. Ștefan cel Mare, Calea Moșilor, b-dul Dacia, str. Făinari, str. Mihai Eminescu, str. Vasile Lascăr, str. Jean Louis Calderon, str. I.L. Caragiale.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 18. Producătorul de computere Maguay intră în conceptul BLACK FRIDAY: începând cu 22 noiembrie, ora 00.00, vor oferi REDUCERI de 56% la laptopuri și 75% la componente PC.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 17. BLACK FRIDAY 2013 MOBEXPERT. MOBEXPERT aderă la conceptul BLACK FRIDAY pentru prima oară cu ocazia BLACK FRIDAY 2013. Între 29 noiembrie și 1 decembrie 2013, de BLACK FRIDAY 2013, MOBEXPERT își așteaptă clienții cu reduceri de până la 50% la decorațiuni, covoare, seturi de pat și cadouri de sărbători, la hipermagazinele de București, Pitești, Brașov, Sibiu, Iași, Suceava și Oradea.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 16. Compania de consultanță imobiliară ESOP lansează BLACK FRIDAY la birouri. Cei care închiriază un sediu în ultima săptămână din noiembrie (perioada 22-29) pot primi buget de amenajare și de la o lună până la cinci luni scutite de chirie, în funcție de clădire. „Anul trecut am scos pe piață pentru prima dată conceptul Black Friday la birouri și am avut rezultate, chiar dacă perioada promoției a fost foarte scurtă – doar trei zile de vizionări și o singură zi pentru semnat contractul de închiriere a unui spațiu de birouri. Chiar și așa, doi clienți au prins din zbor condițiile speciale ale ofertelor ESOP și au închiriat de Black Friday, unul beneficiind de trei luni gratis la o clădire din zona Barbu Văcărescu și altul de locurile de parcare gratuite într-o clădire cu facilități pentru companiile de talie medie”, se arată într-un comunicat al companiei.
UPDATE 15. TP-LINK, producător de routere wireless, estimează că va livra anul acesta de Black Friday 50.000 de echipamente, de două ori mai multe comparativ cu ediția de anul trecut a evenimentului de shoppping și aproximativ 50% din livrările aferente unui întreg trimestru. Printre magazinele din care vor fi putea fi cumpărate produse TP-LINK cu discount se numără: Carrefour, Cel, eMAG, evoMAG, PC Garage, Flanco.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 14. E-Boda a anunțat că reduce prețurile cu până la 80%, cu ocazia Black Friday 2013. Categoriile de produsele care vor beneficia de discount sunt tabletele, smartphone-urile, media playerele și accesoriile pentru dispozitive mobile. Reducerile sunt valabile pe 22 noiembrie la produsele comandate de la adresa www.e-boda.ro/black-friday-2013.
UPDATE 13. Pe 22 noiembrie, MarketOnline.ro anunță că le garantează clienților săi cele mai mici prețuri din piață pentru produsele participante la campanie: tablete la 199 de lei, televizoare de 80 cm la 829 de lei, aspiratoare la 99 de lei și alte reduceri de până la 75%. „Toate acestea vin cu promisiunea că, dacă veți găsi același produs la un preț mai mic într-un alt magazine online, MarketOnline.ro vă va plăti de 2 ori diferența”, anunță magazinul online.
UPDATE 12. Anul acesta de Black Friday, E-Boda reduce prețurile cu până la 80%. Categoriile de produsele care vor beneficia de discount sunt tabletele, smartphone-urile, media playerele și accesoriile pentru dispozitive mobile. Reducerile sunt valabile pe 22 noiembrie la produsele comandate de pe site-ul www.e-boda.ro
UPDATE 11. NETOPIA mobilPay, companie care operează pe segmentul microplăților lansează în parteneriat cu GarantiBank, o campanie cu 0% comisioane pentru BLACK FRIDAY 2013 și perioada sărbătorilor de iarnă. Astfel, comercianții online care vor implementa sistemul de procesare plăți NETOPIA pe platformele lor și care își vor deschide un cont curent la GarantiBank în perioada 20 noiembrie – 31 decembrie 2013, vor beneficia de 0 costuri de procesare pentru plățile integrale, indiferent de volumele procesate.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 10. Magazinul online de ceasuri WatchShop.ro oferă reduceri de până la 90% la ceasuri cu ocazia Black Friday 2013. Evenimentul începe, în acest magazin virtual pe 22 noiembrie și s etermină pe 24 noiembrie. WatchShop a anunțat că oferă 5% reducere suplimentară la coșul de cumpărături pentru clienții care vor alege să achite comanda online cu card bancar.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la MarketOnline
Cu ocazia BLACK FRIDAY 2013, WatchShop are pregătit în depozitul propriu un stoc de 5 milioane de lei, și, în cazul în care este nevoie, stoc rezervat la furnizori de aceeași valoare.
UPDATE 9. Magazinul online Casasibucataria.ro, specializat pe chiuvete și electrocasnice incorporabile de bucătărie, a anunțat că oferă reduceri de până la 70% cu ocazia evenimentului. Pe site vor fi disponibile 130 de produse cu preț redus, din categoriile chiuvete, hote, cuptoare, plite, combine frigorifice, mașini de spălat vase, baterii de bucătărie și de baie și accesorii. BLACK FRIDAY 2013 începe, la Casasibucataria.ro, pe 29 noiembrie, la ora 23:59.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 8. Magazinul online Azerty.ro a pregătit, cu ocazia BLACK FRIDAY 2013, reduceri de până la 50% pentru produsele dedicate companiilor. Oferta va cuprinde produse din categoriile: video proiectoare, sisteme PC, servere, sisteme de supraveghere, rețelistică dar și produse de larg consum. Evenimentul începe, la Azerty.ro, pe 22 noiembrie.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 7. Editura Curtea Veche a pregătit pentru Târgul Gaudeamus reduceri de până la 80% la toate cărțile, de Black Friday (vineri) și de Black Sunday (duminică).
Aici găsești oferta completă Black Friday de la Elefant.ro
Târgul de carte Gaudeamus, aflat la a 20-a ediție, va putea fi vizitat de miercuri până vineri, între orele 11:00 și 20:00, și sâmbătă și duminică, între orele 10:00 și 20:00. Evenimentul, care va reuni 400 de expzanți, se desfășoară în Pavilionul Central al Complexului Expozițional Romexpo din București.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 6. Aproximativ 17% dintre bărbați au afirmat că vor face „cu siguranță” cumpărături de BLACK FRIDAY 2013, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown. „Probabil că voi cumpăra„ a fost răspunsul dat de 41,3% dintre barbați și de 42,6% dintre femei. „Intenția de cumpărare a crescut anul acesta cu 75% față de anul trecut, potrivit studiului. Datele arată că anul acesta 4,2 milioane de români intenționează să cumpere de Black Friday, față de 2,4 milioane anul trecut”, a declarat Daniela Lazăr, director general la Daedalus Millward Brown.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 5. eMAG, cel mai mare magazin online din România, oferă o reducere de 600 de lei la televizorul Smart Sharp LC39LE652V (diagonală de 98 cm, LED, Full HD). Modelul costă acum 2.100 de lei.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 4. Ford România a anunțat că va oferi reduceri la trei din modelele din oferta sa cu ocazia BLACK FRIDAY 2013. Cea mai mare reducere, de 7.000 de euro, este aplicată la modelul Focus. Totodată, compania oferă reduceri de 6.000 euro la modelul B-Max și de 5.250 euro la Fiesta. Oferta cuprinde contravaloarea tichetului „Rabla” prin Programul de Stimulare a înnoirii Parcului Auto Național 2013 finanțat de AFM și contribuția Ford.
Găsești aici ofertele de BLACK FRIDAY 2013 de la eMAG, evoMAG, Flanco și Altex
Promoția este disponibilă pentru modelele: Focus Trend (5 uși, 1.0 Ecoboost, 100 cp , consum mixt l/100 km: 4.8, emisii CO2 g/km: 109), B-MAX Trend (1.0 EcoBoost, 100cp, consum mixt l/100km: 4.7, emisii CO2 g/km: 114) și Fiesta Trend (3 usi, 1.0l, 80 cp, consum mixt l/km: 4.6, emisii CO2 g/km: 105).
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 3. Telefoanele mobile sunt cele mai dorite dispozitive de către români, potrivit unui sondaj online realizat pentru evoMAG de către iVOX. Astfel, 16% dintre respondenți au menționat că sunt interesați ca de BLACK FRIDAY 2013 să cumpere un telefon mobil, 12,5% sunt interesați de electrocasnice mici, 10,5% de laptopuri, 10,4% doresc tablete, iar 8,8% urmăresc să achiziționeze un televizor la un preț bun.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la F64.ro
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 2. Elefant.ro oferă peste 100.000 de produse gratuite la comenzile plasate în perioada campaniei. Black Friday va avea loc pe întreg parcursul zilei de 29 noiembrie 2013. Atunci, vizitatorii elefant.ro beneficiază de reduceri de până la 90% la cărți, jucării ș iarticole de îmbrăcăminte.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE 1. În magazinul online al Flanco există în acest moment aparatul foto mirrorless Samsung NX300 (senzor de 20,3 MP, obiectiv 18-55 mm, filmare Full HD), care beneficiază de o reducere de 900 de lei, până la 2.600 de lei. Mai mult, la achiziționarea camerei, clienții primesc, gratuit, o tabletă Samsung Galaxy Tab 2 (sistem de operare Android, ecran de 7 inci, procesor dual-core de 1 GHz, 1GB memorie RAM, capacitate de stocare internă de 16 GB, cameră de 3,15 MP). Tableta costă, dacă este achiziționată separat, 800 de lei.
Mai mult, unele magazine au anunțat că vor da „start-ul” promoțiilor la finele săptămânii viitoare, cu șapte zile înainte de BLACK FRIDAY 2013. eMAG, spre exemplu, va scoate la ofertă 250.000 de produse și se așteaptă la vânzări de circa 20 de milioane de euro.
Magazinul online electroIT eMAG și retailerul Flanco anticipează în perioada campaniei BLACK FRIDAY 2013 vânzări de 41 milioane de euro, în creștere cu 52% față de evenimentul similar din 2012, a declarat directorul general al Dante International, Iulian Stanciu, într-o conferință.
Datele unui studiu comandat de Dante International arată că 4,2 milioane de români intenționează să cumpere produse în timpul campaniei de reduceri, dublu față de 2012. „Dintre aceștia, 58% vor să cumpere de la eMAG și Flanco. Principalele trei categori de produse vizate sunt electrocanice mici, haine și televizoare”, a spus Stanciu, care a adăugat că s-a investit 500.000 de euro în servere și platforma web a magazinului online. „Ne așteptăm la 200.000 de comenzi de BLACK FRIDAY 2013, peste 4 milioane de vizitatori unici și vânzări de 98 milioane de lei”, a spus Stanciu, care precizat că valoarea cumulată a reducerilor în magazinele Flanco și pe emag,ro se ridică la 75 milioane de lei.
BLACK FRIDAY 2013 UPDATE. Orange, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața de telecom din România, organizează și el o campanie BLACK FRIDAY 2013. Aceasta se va desfășura în magazinul online Orange. Anul trecut de BLACK FRIDAY reducerile au fost și de 90 la sută la telefoane.
Startul BLACK FRIDAY 2013 se va da pe data de 22 noiembrie. Până la prezentarea ofertelor, cei de la Orange pun la bătaie trei telefoane Samsung Galaxy S4 zoom care pot fi câștigate accesând o aplicație de pe platforma de socializare Facebook.
În România, fenomenul BLACK FRIDAY 2013, o zi în care marii retaileri se „întrec” în reduceri, o strategie de marketing preluată din SUA, unde evenimentul are loc după Ziua Recunoștinței, oficial în 29 noiembrie – 1 decembrie, dar cei mai mulți au anunțat promoții în perioada 22 – 24 noiembrie.
Printre retailerii care au anunțat deja că pregătesc reduceri se numără eMag, Evomag, CEL.ro, PC Garage, F64, ClickShop, Marketonline, Azerty și Magazinultău, precum și magazinele Altex, DOMO, Flanco sau lanțul de hypermarketuri Carrefour.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la evoMAG
Anul acesta, lista este completată de magazine din alte domenii, precum Nemira, Elefant.ro, Miniprix, TinaR sau QuickMobile (reduceri de până la 99% pentru telefoane, tablete și accesorii). Anul trecut, QuickMobile a oferit discounturi de 290.000 de euro, anul acesta așteptându-se la o creștere a traficului de 250%, până la jumătate de milion de vizitatori. Magazinul de rochii de mirese Rose Bridal a anunțat de asemenea reduceri de până 70% la colecțiile actuale
Magazinul online Oktal.ro va organiza BLACK FRIDAY 2013 tot în data de 22 noiembrie și estimează vânzări de 1-1,5 milioane de euro cu ocazia Black Friday 2013. Potrivit reprezentanților companiei, „vedetele” în acest an vor fi laptopurile de ultimă generație, televizoarele și tabletele.
Retailerul Flanco a anunțat de asemenea că maratonul reducerilor va începe pe 22 noiembrie. Compania se așteaptă la vânzări de peste 19,1 milioane de euro.
IKEA a anunțat de asemenea că va participa, în perioada 29, 30 noiembrie și 1 decembrie, la BLACK FRIDAY 2013. Reducerile vor ajunge până la 50%.
Lanțul de hipermarketuri Carrefour a anunțat de asemenea reduceri la electronice și electrocasnice. Printre produsele oferite de companie se numără o mașină de spălat (1000 rotații pe minut) care costă 500 de lei, un laptop de 900 de lei, un frigider de 500 de lei și un aspirator (2.000 MW) de 200 de lei.
Anul trecut, BLACK FRIDAY 2013 a adus într-un singur weekend vânzări similare unei luni întregi, rezultate care a dus la o evoluție pozitivă a întregii piețe de bunuri de folosință îndelungată. Astfel, aceasta a urcat cu 2%, comparativ cu anul 2011, la 1,4 miliarde de euro, „trasă” în sus de creșterea de 10% din ultimul trimestru al anului, evoluție datorată „sărbătorii promoțiilor” dar și vânzărilor din perioada sărbătorilor, potrivit unui studiu realizat de Gfk. Vânzările din perioada octombrie-decembrie 2012 au însumat 503 milioane euro.
Cele mai râvnite produse au fost electrocasnicele, urmate de cele din segmentul IT și electronice. Astfel, circa 44% dintre produsele comandate sau cumpărate anul trecut de BLACK FRIDAY au fost produsele electrocasnice, 30% produsele IT (laptopuri, telefoane mobile, tablete sau accesorii) și 24% produse electronice precum televizoare, aparate foto sau camere de luat vederi, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, companie specializată în cercetare de marketing. Jucăriile au reprezentat 2,4% din achiziții, în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Vânzări de peste 40 de milioane de euro într-un singur weekend
Anul trecut, Flanco a anunțat vânzări de circa 12 milioane de euro cu ocazia BLACK FRIDAY. Cele mai căutate produse au fost televizoarele cu ecran plat, notebook-urile, tabletele, aparatele foto, mașinile de spălat și produsele electrocasnice încorporabile.
Flanco a anunțat că în primele cinci ore de campanie a vândut peste 25.000 de produse. Până la ora 13:00 în prima zi de Black Friday din cele trei ale campaniei televizoarele au fost cele mai căutate, fiind comercializate peste 3.500 de unități.
eMAG, cel mai mare retailer online din România, și-a majorat vânzările din ultimul trimestru cu 30% datorită evenimentului.
„Anul acesta cel mai bine se vor vinde, fără îndoială, tabletele, apoi smartphone-urile și, în decembrie, jucăriile – este o piață care crește foarte mult”, a transmis eMAG.
Cum s-au pregătit retailerii pentru BLACK FRIDAY 2013
Totodată, pentru a preîntâmpina situația de anul trecut, când site-ul a fost indisponibil pentru circa o oră din cauza numărul mare de clienți, dar și pentru a se asigura că stocurile nu se vor epuiza în primele ore de la lansarea campaniei, eMAG s-a pregătit anul acesta cu 110 servere, 70 de programatori și 120.000 de produse, pentru care a negociat cu furnizorii aproape opt luni, potrivit blogului oficial.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la Clickshop
Produsele aflate în ofertă au ocupat nu mai puțin de 15.000 de metri pătrați în depozitele companiei. Reducerile totale ale prețurilor produselor vândute de Black Friday la eMAG au atins cifra de 5,07 milioane de euro.
Pentru a se asigura că cele mai râvnite produse se vor afla într-un stoc suficient, reprezentanții DOMO au anunțat la finele lunii trecute lansarea unei aplicații prin care clienții erau îndemnați să le transmită ce și-ar dori să cumpere.
„Rezultatele acestui studiu vor contribui la îmbunătățirea întregului proces de ofertare pentru BLACK FRIDAY. Vor fi avute în vedere aici atât aspecte care țin de ergonomicizarea rețelei de magazine și a site-ului, cât și adaptarea portofoliului de produse destinate acestui eveniment pentru fiecare target în parte”, au explicat reprezentanții DOMO.
Cele mai căutate produse
La Altex, fenomenul BLACK FRIDAY s-a tradus anul trecut prin vânzări de peste 15 milioane de euro. Cele mai căutate produse au fost elevizoarele LED, produsele IT, frigiderele și mașinile de spălat, au anunțat reprezentanții companiei.
„În topul vânzărilor s-au situat televizoarele LED, frigiderele, mașinile de spălat, urmate de laptopuri și tablete. Din cele trei zile de vânzări, cel mai mare volum a fost înregistrat în prima zi, pe 23 noiembrie, când vânzările au ajuns la 6 milioane de euro”, a arătat Altex într-un comunicat.
Magazin online Evomag a avut anul trecut comenzi de circa un milion de euro, după cum a explicat Mihai Pătrașcu, directorul general al companiei, la Gândul LIVE.
Anul acesta, Evomag se așteaptă la o majorare a vânzărilor cu circa 40%.
„Anul trecut, noi am avut 250.000 de unici pe site, în ziua respectivă. Anul acesta așteptăm undeva la 400.000 (…) Anul trecut am avut comenzi intrate, nu finalizate, de aproape un milion de euro. Anul acesta estimăm până într-un milion patru sute, un milion cinci sute. Dacă ne-am atins acest obiectiv considerăm că evenimentul pentru noi a avut un foarte mare succes”, a arătat Pătrașcu.
În opinia sa, potențialul comerțului online pe piața românească este imens, însă acesta reprezintă doar 34% din cel tradițional.
Magazinele cu cosmetice și librăriile sărbătoresc anul acesta, în premieră, BLACK FRIDAY în România
Retailerii din România au intrat în cursa BLACK FRIDAY în urmă cu doi ani. Succesul evenimentului i-a luat însă prin surprinde, numeroase magazine online întâmpinând dificultăți în a face față traficului ridicat, însă și vânzările au fost pe măsură. Companiile au anunțat vânzări de 15-20 de ori mai ridicate decât într-o zi obișnuită.
Black Friday în Statele Unite
Anul trecut, americanii au cheltuit peste 59 de miliarde de dolari de BLACK FRIDAY.
Un alt record doborât în 2012, în Statele Unite, a fost cel al vânzărilor online, care au depășit un miliard de dolari.
În 2013, americanii plănuiesc să depășească acest record și să cheltuiească online circa 1,6 miliarde de dolari de BLACK FRIDAY, în creștere cu 17 procente față de rezultatul de anul trecut.
La această sumă se mai adaugă încă 1,1 miliarde de dolari, cheltuielile de sărbători pe care cetățenii SUA ar urma să le facă înainte de „cursa” promoțiilor, potrivit unui studiu realizat de Adobe.
În medie, un american a cheltuit în 2012 circa 23 dolari pe parcursul weekend-ului de BLACK FRIDAY, în urcare cu 6% raportat la 398 dolari anul trecut, potrivit unui sondaj realizat pentru organizația retailerilor de firma BIGinsight.
Nemulțumirile românilor de BLACK FRIDAY
Probleme tehnice și epuizarea stocurilor i-au nemulțumit în anii anteriori pe numeroși români care sperau să-și cumpere un produs la super-ofertă. Totodată, unii clienți au catalogat inițiativa drept o promovare agresivă a unor reduceri care nu ar fi fost atât de avantajoase pe cât ar fi promis retailerii.
Astfel, șapte din zece români nu au fost mulțumiți de reducerile găsite de BLACK FRIDAY, potrivit unui studiu realizat de agenția Exact Cercetare și Consultanță.
Majoritate retailerilor care au anunțat că vor participa anul acesta la eveniment au preferat să păstreze „ascunse” reducerile pe care le vor oferi la finele lunii.
Până la ora actuală s-au mai alăturat inițiativei: Laptopgarage, Oktal, PC Fun, Koyos, Sigmanet, Elanko, Dcsh, Ecco Shoes, Boutique Mall, Bebe Bliss, Best Kids, DinoLand, E-Cadou, USBMania sau Cadouri de Top.
Aici găsești oferta completă Black Friday de la Ecco Shoes