Sezonul cumpărăturilor de iarnă a debutat în Statele Unite vineri, de BLACK FRIDAY. Cu toate acestea, multe magazine americane au dat startul „sărbătorii” reducerilor cu o seară înainte, când peste ocean se sărbătorește Ziua Recunoștinței, măsură care nu a fost pe placul sindicatelor din zona de retail. Numeroși angajați au amenințat cu greve pentru că nu au fost lăsați să-și petreacă sărbătorile alături de familie, scrie Huffington Post.
BLACK FRIDAY este considerată de mai bine de un deceniu cea mai bună zi din an pentru retaileri, promoțiile oferite chiar înaintea sărbătorilor de iarnă aducând într-o singură zi vânzările înregistrate într-o lună. În ultimii ani însă, retailerii au încercat să profite mai mult de această zi, mutând orele de deschidere în seara sau noaptea Zilei Recunoștinței. Mai mult, reducerile care cândva se găseau doar de BLACK FRIDAY sunt disponibile în unele magazine chiar și de la începutul lunii noiembrie.
Federația Națională de Retail se așteaptă ca vânzările să crească în ultimele două luni ale anului cu 3,9%, la 602,1 milioane de dolari. Procentul este ceva mai ridicat decât cel de anul trecut, de 3,5%, însă mai mic decât cel consemnat înainte de criză, când ritmul de creștere al vânzărilor din această perioadă a fost de aproape două ori mai mare, respectiv de 6%.
Din primele cifre reiese că vânzările online ar fi crescut anul acesta cu 9% față de 2012, când internauții au bătut un record de BLACK FRIDAY. Mai exact, a fost prima zi din istorie când vânzările online au depășit un miliard de dolari.
Valoarea medie a unei tranzacții de BLACK FRIDAY a fost de circa 142,3 dolari, în creștere cu 11,5% față de anul anterior, potrivit datelor IBM, colectate de la 800 de retaileri online și pe baza a milioane de tranzacții, scrie portalul TechCrunch.
Mai mult, numeroși americani au preferat să-și folosească telefoanele mobile pentru cumpărături. Traficul mobil a reprezentat 37% din traficul online consemnat anul acesta de BLACK FRIDAY. Totodată, 21% din vânzări au fost făcute prin intermediul unui smartphone sau a unei tablete.
De succesul acestui „festival” al reducerilor depind nu doar retailerii, dar și economia americană, în contextul în care 70% din activitatea economică a Statelor Unite se bazează pe consum, notează Chicago Tribune.
La nivel național, de Ziua Recunoștinței și de BLACK FRIDAY ar urma să se înregistreze vânzări de peste 10 miliarde de dolari. Anul trecut, acestea au fost de circa 11,2 miliarde de dolari.
Americanii au luat vineri cu asalt magazinele care promiteau cele mai semnificative reduceri ale anului. Casa de modă Macy’s a avut în jur de 15.000 de clienți, în creștere față de 10.000 anul trecut. Lanțul Sears, care a deschis joi la ora 20:00, a anunțat că la anumite magazine cozile erau formate din circa 1.000 de persoane.
Walmart a avut la rândul său parte de un număr foarte mare de clienți și pare a fi magazinul cu cel mai mare „trafic” de BLACK FRIDAY din Statele Unite. Numărul persoanelor venite la cumpărături a depășit cu 160% traficul obișnuit al retailerului, potrivit CNN Money.