BNR angajează inspectori pentru lupta împotriva spălării banilor și finanțării terorismului. Care este profilul candidatului ideal
Doi români vor avea prilejul de a lucra pe funcții de inspector în cadrul Direcției Supraveghere – Serviciul monitorizarea aplicării sancțiunilor internaționale, prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, din cadrul Băncii Naționale a României (BNR).
Posturile vacante sunt scoase la concurs, candidații urmând să fie supuși unei examinări formate din trei probe. Cei care vor promova concursul organizat de BNR vor semna un contract pe o perioadă de timp nedeterminată.
Candidatul ideal pentru această funcție trebuie să fie licențiat în domeniul științelor economice sau juridice, să știe să utilizeze computerul și să aibă vechime în domeniul bancar de cel puțin trei ani, potrivit ofertei de muncă publicate pe site-ul Băncii Centrale.
Cunoașterea limbii engleze reprezintă, de asemenea, un criteriu important de selecție a persoanelor interesate de obținerea acestui post.
BNR caută candidați care cu „participare proactivă”, care dau dovadă de „ascultare activă”
Pentru a obține postul scos la concurs de către reprezentanții BNR, candidații trebuie să dea dovadă de „capacitate de colaborare și participare proactivă” și de „capacitatea de a rezolva analitic și structurat problemele apărute”.
Important în procesul de selecție este, conform ofertei de muncă, și ca persoana care se prezintă la concurs să poată comunica eficient și să poată evalua situațiile cu care se confruntă „în vederea optimizării activității”.
„Ascultarea activă” este și ea o trăsătură de care trebuie să dea dovadă persoanele care vor să promoveze concursul organizat de BNR.
Ce atribuții vor avea viitorii angajați ai băncii
Printre principalele atribuții regăsite în fișa postului viitorilor angajați ai BNR se numără:
– identificarea aspectelor de risc în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor și finanțării terorismului;
– implementarea sancțiunilor internaționale;
– cooperarea cu autoritățile de supraveghere din alte state la acțiuni de inspecție la instituții de credit sau sucursale ale instituțiilor de credit persoane juridice străine;
– participarea la pregătirea, desfășurarea și finalizarea acțiunilor de inspecție la locul faptei.
Cum te poți înscrie la concurs
Românii care vor să obțină acest loc de muncă în cadrul BNR trebuie să se prezinte, până pe data de 6 septembrie, între orele 9:00 și 11:00 la Direcția Resurse Umane – Serviciul management resurse umane, aflat pe Strada Doamnei din Capitală.
Nu se pot înscrie persoane care în ultimii doi ani au participat la mai mult de trei concursuri pentru posturi similare din cadrul BNR.
Nu pot participa nici persoanele care au rude în aceeași structură organizatorică. ” Relația dintre posturi este analizată de către Direcția Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs”, se explică în anunțul de angajare al BNR.
În ce constă concursul pentru obținerea acestui post
Concursul pentru obținerea acestei funcții se va desfășura începând cu data de 11 septembrie și va cuprinde trei probe: testul profesional, o testare psihologică, alături de un interviu de selecție, și un interviu profesional.
„Testul profesional se desfășoară prin susținerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoștințelor de specialitate (70% din notă) și a cunoștințelor de limba engleză (30% din notă)”, explică reprezentanții BNR în oferta de angajare.
Nota minimă de promovare a acestei probe este 7.
Promovarea testării psihologică și a interviului de selecție este apreciată în funcție de calificativul admis sau respins.
Interviul profesional analizează cunoștințele de specialitate ale candidaților și capacitatea lor de analiză și de sinteză. Acesta poate fi promovat cu cel puțin nota 7.
Mai multe informații despre organizarea concursului găsiți aici.