Prima pagină » Economic » Brandul Real dispare de pe piața din România. Tranzacția a fost azi confirmată oficial

Brandul Real dispare de pe piața din România. Tranzacția a fost azi confirmată oficial

Brandul Real dispare de pe piața din România. Tranzacția a fost azi confirmată oficial
Mutarea a fost confirmată azi oficial

Grupul Auchan a anunțat vineri că a cumpărat de la Metro Group hipermarketurile Real din Europa Centrală și de Est, printre care și pe cele din România, pentru 1,1 miliarde de euro, scrie Mediafax.

Auchan va prelua activitățile operaționale și activele imobiliare corespondente ale filialelor Metro Group din Polonia, România, Rusia și Ucraina.

„Această operațiune mai necesită obținerea aprobării din partea autorităților competente ale concurenței din fiecare țară vizată și va fi finalizată, sub această rezervă, în 2013. Pe viitor, hipermarketurile Real din Europa Centrală și de Est vor funcționa sub marca Auchan”, se arată într-un comunicat al Auchan transmis Mediafax.

Vânzarea hipermarketurilor Real Europa de Est către Grupul Auchan vizează 91 de hipermarketuri Real în Polonia, Rusia, România și Ucraina, precum și 13 galerii comerciale în Rusia și România.

În aceste patru țări, Real a realizat o cifră de afaceri de peste 2,6 miliarde de euro fără taxe în 2011, și are 20 000 de angajați. Auchan, la rândul său, numără 98 de hipermarketuri și peste 65 000 de colaboratori în aceste patru țări.

Grupul Auchan, controlat de familia Mulliez, deține 10 hipermarketuri în România, cu 3.300 de angajați potrivit informațiilor de pe site-ul companiei. Numărul magazinelor Real de pe piața românească a ajuns la 24.

Tranzacția era așteptată în piața de retail de câteva luni.

Președintele Consiliului de Administrație al grupului Auchan, Vianney Mulliez, consideră că prin preluarea celor 91 de magazine și 13 galerii comerciale Auchan folosește oportunitatea de a-și echilibra prezența în Europa Centrală și de Est, în raport cu celelalte două zone de dezvoltare prioritare, care sunt Europa Occidentală și Asia.

„În Auchan am găsit cumpărătorul cel mai potrivit pentru preluarea activităților Real în Europa Centrală și de Est: Auchan oferă bune perspective de dezvoltare colaboratorilor și activităților Real Eastern Europe”, a spus Olaf Koch, președintele Comitetului Director Metro AG.

Al 12-lea grup de distribuție din lume, Auchan este prezent în 12 țări și are 269 000 colaboratori. Este organizat pe cinci mari divizii: hipermarketuri (655 magazine integrate și 23 în mandate de gestiune, asociate și în franciză), supermarketuri (767 integrate și 1.665 în franciză sau asociate), divizia imobiliară (Immochan), bancă (Oney Banca Accord) și e-commerce, cărora li se adaugă alte activități și direcții de creștere.

În 2011, cifra de afaceri a Grupului a fost de 44,4 miliarde euro fără taxe, din care 55% a fost realizată în afara Franței.

Rețeaua de hipermarketuri Real este o entitate a Metro Group. Sub marca Real, Metro Group deține 316 hipermarketuri în Germania, precum și 110 hipermarketuri în Polonia, în România, în Rusia, în Ucraina și în Turcia. În anul fiscal 2011, Real a avut circa 70.000 angajați a înregistrat o cifră de afaceri de 11,2 miliarde euro.

Autor

Citește și