Prima pagină » Economic » Broșura cu șnur, metodă de promovare a țării în fața străinilor. Reacția patronatelor la inițiativa de Mărțișor a Ministerului Turismului

Broșura cu șnur, metodă de promovare a țării în fața străinilor. Reacția patronatelor la inițiativa de Mărțișor a Ministerului Turismului

Broșuri cu șnururi împletite de Mărțișor, așa va fi promovată România în fața turiștilor străini care vor ajunge pe aeroporturile internaționale din țară, dar și în fața vizitatorilor unuia dintre cele mai importante târguri de profil din lume.

Broșuri cu șnururi împletite de Mărțișor – așa va fi promovată România în fața turiștilor străini care vor ajunge pe aeroporturile internaționale din țară, dar și în fața vizitatorilor unuia dintre cele mai importante târguri de profil din lume.

În total, 17.000 de astfel de pliante ce prezintă legenda mărțișorului în șase limbi – respectiv română, engleză, germană, italiană, franceză și spaniolă – vor fi distribuite în următoarele zile.

Părerile sunt împărțite în rândul reprezentanților patronatelor din turism atunci când vine vorba despre eficiența promovării României prin intermediul broșurilor de Mărțișor. Dacă unii critică inițiativa Ministerului IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului, alții o salută și spun că ar putea să le stârnească străinilor curiozitatea. Important este însă, după spusele lor, ce se întâmplă după finalizarea unei astfel de campanii.

„Este un gest frumos, de apreciat. Dar care este scopul lui legat de promovarea României? Toate aceste acțiuni de promovare a țării sunt individuale, fără coerență”, a declarat Dragoș Răducan, vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), invitat la ediția de joi a emisiunii Gândul LIVE.

FOTO: Ministerul IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului

„O astfel de broșurică, dată în aeroport și la ambasadă, nu aduce turiști, ci oferă o imagine mai bună României”, a mai adăugat Răducan.

„Eu cred că este ceva bun, ceva specific românesc, de primăvară. Fiind ceva personalizat, captează atenția”, a declarat pentru gândul Maria Stoian, președintele Asociației Naționale de Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC). „Este bine. Orice gest sensibilizează și captează atenția. Depinde însă de ce este urmat”, a mai adăugat ea.

Pliantul trebuie să cuprindă, în opinia președintelui ANTREC, informații sau o legătură către un site de promovare a României unde străinii pot afla nu doar legenda din spatele tradiției de 1 martie, ci și mai multe informații despre țara noastră. Vicepreședintele FPTR a explicat pentru gândul că pliantul care urmează să fie distribuit zilele viitoare nu deține un astfel de conținut informativ.

Nicu Rădulescu, președintele Organizației Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), spune că promovarea României prin broșurile cu șnur s-ar putea dovedi o inițiativă benefică.

„Este o inițiativă deșteaptă după părerea mea. Toți sărbătorim Mărțișorul și șnurulețul e o bucurie, o frumusețe”, a declarat Rădulescu pentru gândul. Personal însă, președintele OPTBR ar fi optat pentru buchetele de flori sau pentru simpli ghiocei pentru sărbătoarea de 1 Martie.

„Dacă dai unui străin un șnuruleț nu știu dacă îl impresionezi la fel de mult ca atunci când îi dai o floare”, a explicat el ținând să sublinieze că pentru ca România să fie promovată eficient este necesar însă un efort național.

Unde vor fi distribuire broșurile de Mărțișor

Broșura cu șnur va ajunge atât în marile aeroporturi din țară, cât și la ambasade și la birourile de promovare a României din străinătate. „La Henri Coandă se vor da, de pe 28 februarie pe 1 martie, 9.000 de broșuri la check-in și la vamă, cu precădere turiștilor străini. Alte 1.000 vor ajunge la Timișoara și vor fi oferite tuturor turiștilor care ajung pe aeroport”, au declarat pentru gândul reprezentanții Ministerului IMM-urilor, Mediului de Afaceri și Turismului.

Între 2.000 și 3.000 de broșuri cu mărțișoare vor ajunge în Germania la ITB, unul dintre cele mai mari târguri de turism din lume, iar altele vor fi distribuite la Târgul de Turism al României și în cadrul ambasadelor.

„Au fost trimise deja broșuri către toate reprezentanțele care aparțin de Autoritatea Națională pentru Turism, adică în Spania, Italia, Franța, Austria, Marea Britanie, Statele Unite și Germania. Broșurile vor ajunge și în Israel, deși acolo nu există o reprezentanță”, ne-au mai explicat cei de la minister.

Câteva pliante au fost distribuite deja, cu ocazia vizitei ministrului Maria Grapini, la Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac și la Palatul Brukenthal.

Broșuri similare au fost utilizate pentru promovarea țării noastre și în 2013. Atunci acestea au fost oferite în aeroporturile „Henri Coandă” și „Traian Vuia”, respectiv într-un eveniment desfășurat de Ambasada României în Spania și în cadrul târgului de turism de la Berlin.

Citește și