Marii dezvoltatori imobiliari specializați în proiecte de retail au sesizat potențialul ridicat pe care îl are Bucureștiul și au căpătat curaj în ceea ce privește construcția de centre comerciale.
În prezent, Bucureștiul are opt malluri, alte două fiind în diverse stadii de construcție. Mai mult, dacă cele funcționale au ocupată aproape întrega capacitate, cele în construcție au deja cereri pentru închiriere de spații. Specialiștii în consultanță imobiliară spun că numărul mallurilor ar putea să crească, pe fondul cererii de spații comerciale.
„În perioada premergătoare crizei, pe arterele emblematice ale Bucureștiului, cum sunt Victoriei și Magheru, chiriile erau aproape insuportabile. Efectul a fost că aceste zone s-au golit de magazine, care s-au mutat în mall-uri. Din acel moment, numărul acestor centre a crescut”, spune Radu Zilișteanu, analist imobiliar și profesor de economie.
Stocul de spații pe piața de retail românească a ajuns anul trecut la 2,8 milioane de metri pătrați, din care peste un milion de metri pătrați în București, aceasta fiind cea mai mare piață din România, arată un raport al companiei de consultanță imobiliară JLL.