Compania va lansa în a doua jumătate a anului licitația pentru modernizarea căii ferate Ruse-Varna, scrie cotidianul Trud.
Planul pentru calea ferată Varna-Ruse face parte dintr-o idee mai amplă pentru o cale ferată București-Giurgiu-Ruse-Varna. Pe această ruta Varna-Ruse circulă în medie în prezent doar 780 de călători pe zi, iar modernizarea liniei pentru o viteză de până la 160 de kilometri pe oră nu ar fi rentabilă în aceste condiții.
În același timp, podul dintre Giurgiu și Ruse este traversat zilnic de circa 3.000 de mașini, 2.000 de camioane și 100 de autobuze. Planul autorităților prevede ca cel puțin o parte a traficului în direcția Varna să fie atras de o cale ferată cu viteză mare.
Dacă proiectul trenului de mare viteză este implementat ar permite efectuarea unei călătorii între Varna și București în 3 ore.
Varna este port la Marea Neagră, iar în apropierea orașului se află mai multe stațiuni turistice importante, printre care Nisipurile de Aur și Albena.
Peste un milion de români își petrec vacanțele anual în Bulgaria, România fiind principala sursă de turiști pentru țara vecină.
Pe ruta București – Constanța, durata unei călătorii cu trenul este de 2 ore și 50 de minute.