Bulgarii intră iar în depășire. HARTA care anunță o nouă PALMĂ USTURĂTOARE pentru România
Bulgaria are în prezent 620 de kilometri de autostrăzi. Autoritățile de la sud de Dunăre vor ca, până la sfârșitul acestui an, să mai inaugureze alți 100,6 kilometri de autostradă, reiese din datele primite de gândul de la Agenția pentru Infrastructură Rutieră din Bulgaria.
Prin comparație, România – care are un teritoriu de două ori mai mare decât al statului de la sud de Dunăre – are 645 de kilometri de autostradă, dar riscă să fie depășită din nou de Bulgaria, până la finele acestui an, dacă actualul ritm al lucrărilor se menține.
Autostrada Tracia
Autostrada Tracia, care leagă Sofia de Burgas, și care este inclusă în coridorul VIII pan-european, a fost finalizată în 2013.
„Finalizarea loturilor 2,3 și 4 din autostrada Tracia reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură co-finanțat din Fondul European de Coeziune și din bugetul național prin Programul Operational de Transport 2007-2013. Un total de 115 kilometri din autostrada Tracia, de la Stara Zagora la Karnobat finanțată din acest program au fost deschiși circulației”, se arată în răspunsul primit de gândul de la Agenția pentru Intrastructură Rutieră din Bulgaria.
În total, toți cei 360 de kilometri ai autostrăzii Tracia sunt deschiși circulației.
Autostrada Struma
Construcția unui segment de aproape 17 kilometri din autostrada Struma, de la Dolna Dikanya la Dupnitca, finanțată prin Programul Operational de Transport a fost terminată în cursul anului trecut.
Autostrada Struma face parte din coridorul IV pan-european de transport și din autostrada Transeuropeană Nord-Sud. Construcția a 68,5 kilometri a fost finanțată prin POS Transport 2007-2013, după cum urmează: lotul 1 Dolna/Dikanya – Dupnitca (16,78 km), lotul 2 Dupnitca- Blagoevgrad (37 km) și Lotul 4 Sandanski – Kulata (14,7 km). În prezent se construiește secțiunea Sandanski-Kulata, care va fi finalizată în octombrie 2014 și Dupnitca – Blagoevgrad care, potrivit contractului, va fi gata în primăvara anului 2015.
Din cei 156 de kilometri ai autostrăzii Struma, 54,8 kilometri sunt în construcție.
(clic pe imagine pentru a mări)
Autostrada Hemus
În 2013, a fost finalizată construcția legăturii autostrăzii Hemus cu Centura Sofiei. Lungimea totală a secțiunii de autostradă finanțată prin POS Transport este de 8,46 kilometri. Proiectul este inclus în coridorul IV pan-european.
Tot anul trecut a fost terminată construcția a 6 kilometri din autostrada Hemus, secțiunea Shumen – Belokopitovo, finanțată din bugetul național al Bulgariei. De asemenea anul trecut a început construcția unei noi secțiuni a autostrăzii Hemus pe teritoriul regiunii Shumen, finanțată de la bugetul de stat. În prezent cel mai mare nod rutier din Bulgaria este în construcție – nodul rutier Belokopitovo – acesta asigurănd legătura cu Ruse -Varna și Koritna-Belokopitovo.
Din cei 433 de kilometri ai autostrăzii Hemus, sunt gata 161 de kilometri.
Autostrada Maritsa
În 2014, urmează să fie terminată, potrivit contractului existent, construcția a 65,6 kilometri din autostrada Maritsa, de la Orizovo la Harmanli. Acesta reprezintă o parte din coridorul pan-european de transport IV și din autostrada trans europeană Nord-Sud. Autostrada Maritsa va face legătura dintre autostrada Tracia, la nodul rutier din Orizovo cu Kapitan Andreevo, la granița dintre Bulgaria și Turcia.
Până la sfârșitul anului 2014, ar trebui să fie gata 85,6 kilometri din autostrada Maritsa și aproape 15 kilometri din autostrada Struma.
În prezent în Bulgaria nu există autostrăzi cu taxă. Pentru utilizarea rețelei de drumuri naționale șoferii trebuie să plătească vignietă. În Bulgaria prețul pentru un an pentru o vignietă pentru autoturisme este de 34 de euro, pe o lună este 13 euro, iar pentru o săptămână- 5 euro.
Din cei 116 kilometri ai autostrăzii Maritsa, se circulă pe 38 de kilometri, iar 78 de kilometri sunt în construcție.
Autostrada Mării Negre
Autostrada A5, Chemo More, care trece prin Varna-Nesebar-Burgas, este proiectată să aibă 103 km. Pregătirea construcției autostrăzii Mării Negre, între Varna și Bourgas, este unul dintre obiectivele Companiei Naționale de Proiecte Strategice de Infrastructură. Autoritățile iau în calcul realizarea acestui proiect prin concesiune. Doar 10 din cei 103 kilometri ai autostrăzii Chemo More sunt deschiși circulației.