Prima pagină » Economic » Bulgarii vor încă trei poduri peste Dunăre. Când va fi deschis cel dintre Calafat și Vidin. GALERIE FOTO

Bulgarii vor încă trei poduri peste Dunăre. Când va fi deschis cel dintre Calafat și Vidin. GALERIE FOTO

Ministrul Fondurilor Europene din Bulgaria, Tomislav Donchev, este de părere că avem nevoie de cel puțin cinci poduri peste Dunăre astfel încât relațiile comerciale dintre România și statul vecin să se desfășoare în condiții optime

Ministrul Fondurilor Europene din Bulgaria, Tomislav Donchev, a declarat că este nevoie de cel puțin cinci poduri peste Dunăre astfel încât relațiile comerciale dintre România și statul vecin să se desfășoare în condiții optime, notează Novinite.

În prezent există un singur pod, cel de la Giurgiu, urmând ca anul viitor să fie finalizate lucrările la podul Calafat-Vidin.

„În opinia mea este păcat să vorbim doar despre două poduri între două state membre UE care au relații comerciale intense. Este păcat să vorbim chiar și despre trei poduri. Trebuie să avem cel puțin cinci poduri”, a precizat Donchev în cadrul unei întâniri cu omologul său român, Leonard Orban.

În 2013 vom putea trece Dunărea pe la Calafat

Singurul pod care leagă la ora actuală România de Bulgaria este cel aflat între Giurgiu și Ruse, inaugurat în 1954.

Anul viitor ar urma să fie dat în folosință podul dintre Calafat și Vidin, termenul de finalizare anunțat fiind 1 ianuarie 2013. România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului în 2000, însă lucrările la proiectul care face parte din Coridorul IV Pan European au fost întârziate din cauza fondurilor insuficiente.

Costurile totale ale proiectului au fost evaluate la circa 236 de milioane de euro. Partea română a contribuit cu 66,9 milioane de euro de la buget și alte 33,8 milioane de euro de la UE prin programul ISPA. Angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Pe lângă contribuția celor două state și a Uniunii Europene proiectul de infrastructură a fost finațat prin împrumuturi și subvenții de la Banca Europeană pentru Investiții (BEI), Agenția Franceză pentru Dezvoltare (AFD) și de la Instituția Germană de Credit pentru Reconstrucție și Dezvoltare (IGCRD).

Podul ar urma să aibă două benzi de circulație pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferată, o pistă pentru bicicliști și o zonă pietonală.

România se ocupă de construcția a 5 km de cale ferată nouă, pe teritoriul țării, de la capătul podului până la Golești, Calafat. Tot părții române i-a revenit construirea a 5 km de drum expres și a unei stații terminale pentru taxare și control.

Bulgaria a primit sarcina proiectării și construcției podului hobanat precum și a infrastructurii rutiere și feroviare de acces. Podul va avea o lungime de circa 1,9 km.

Constructorul desemnat prin licitație de partea română este asocierea companiilor spaniole AZVI și Vimac, în timp ce compania spaniolă Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) a fost însărcinată cu designul și execuția podului.

Oficial MTI: Bulgarii sunt de vină pentru întârzierea lucrărilor

Autoritățile române, alături de comisarul european pentru dezvoltare europeană, Johannes Hahn, au vizitat sâmbătă podul pentru a inspecta stadiul lucrărilor. Vasile Preda, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a ținut să sublinieze că „prietenii bulgari” sunt responsabili de întârzierea lucrărilor.

„Precizez că nu este vina părții române, este vina vecinilor și prietenilor bulgari. Noi am executat infrastructura conexă rutieră în proporție de 95 la sută și în proporție de 88 la sută infrastructura feroviară. Cea rutieră are 8,7 kilometri, iar cea feroviară 6,2 kilometri. Costurile se ridică la 69 de milioane de euro, fără TVA”, a declarat Vasile Preda, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, citat de Mediafax.

Tot la sfârșitul săptămânii trecute, ministrul bulgar al dezvoltării regionale, Liliana Pavlova, a propus construirea unui nou pod între Giurgiu și Ruse. Pavlova a atras atenția că odată cu finalizarea lucrărilor la autostrada dintre Ruse și Svilendrad (granița cu Turcia) podul nu va mai face față traficului și va fi nevoie fie de unul nou, fie de lărgirea celui existent.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Calculator Impozit Auto 2026. RAR explică unde este trecută norma EURO, în funcție de CIV
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Fără punte: premierul Bolojan elimină o zi liberă
Mediafax
Programul marilor lanțuri de magazine de Crăciun 2025. Care sunt zilele în care vor fi închise și când vor avea programul redus
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile