Crăciun în pandemie: 7 idei despre cum să-ți crești afacerea în perioada sărbătorilor
Acest an neobișnuit ar putea aduce chiar mai multe oportunități de creștere a micilor afaceri, mai ales din domeniul alimentar, deoarece consumatorii vor dori să sprijine afacerile locale, un trend care s-a amplificat foarte mult și în România în anul pandemiei.
Sezonul sărbătorilor este întotdeauna un moment important al anului pentru brutarii artizanali și o șansă de a crește vânzările. Cum ați putea să creșteți traficul afacerii voastre și valorificați toată această perioadă de vacanță? In cadrul campaniei AllTogetherWe’veGotThis, specialistii Puratos Romania, unul dintre cei mai importanti producatori de materie prima pentru industria de brutarie, patisserie si ciocolaterie, ofera suport si knowhow afacerilor din domeniu.
Iata cele șapte sfaturi, mici trucuri, pentru a profita de sezon și a crește vânzările, prin care să-i atrageți pe cumpărători.
- Promovați oferte sezoniere
Informați-vă și inspirați-vă clienții cu privire la produsele de patiserie sezoniere pe care le oferiți. Povestiți despre oferta de sărbători, arătați-le cum să prezinte produsele într-un mod festiv, inspirați cu rețete sau meniuri care includ produse din oferta voastră. O serie de modalități de promovare sunt disponibile, de la cele mai simple și gratuite – ca de exemplu trimiterea unui newsletter personalizat clienților și promovarea pe rețelele de socializare sau prin afișe tematice și indicatori stradali cu oferta voastră.
- Utilizați canalele social media
Comunicarea prin intermediul rețelelor sociale este o modalitate ieftină, ușoară și eficientă de a ajunge la potențialii clienți. Este o modalitate excelentă de a vă evidenția produsele și serviciile, în special de ce sunt valoroase în acest sezon de sărbători. Imaginile și filmările sunt cele mai apreciate, așadar nu uitați să creați conținut folosind cele două opțiuni. De asemenea, creați pe website-ul afacerii voastre și o parte de rețete pe care să le împărtășiți cu ceilalți, veți vedea cât de importante sunt pentru a atrage noi publicuri. Dacă vreți mai multe sfaturi despre social media, citiți acest articol.
- Mulțumiți-le cumpărătorilor
A fi recunoscător celor care îți susțin afacerea prin faptul că decid să cumpere de la tine, este la îndemâna oricui, mai ales că anul 2020 nu a fost un an ușor pentru majoritatea dintre noi. Mulțumiți-le clienților voștri pentru loialitate cu gesturi mici, ca tipărirea personalizată a felicitărilor de Anul Nou sau scrierea lor de mână. O altă idee este să le oferiți un cadou din partea voastră pe care să îl dați o dată cu restul cumpărăturilor lor. De asemenea, puteți să le oferiți unul dintre produsele voastre, iar dacă le va plăcea, sigur se vor întoarce pentru mai mult. Tuturor le plac cadourile și surprizele.
- Oferiți ceva înapoi comunității
Unii oameni trec printr-un moment dificil și s-ar putea să nu aibă mijloacele de a sărbători așa cum și-ar dori. Verificați dacă există organizații caritabile locale, bănci de alimente sau organizații care au deja în grijă oameni nevoiași pentru a vedea cum le puteți ajuta. Dacă ați găsit o cauză care să vă placă și în care să credeți, anunțați pe rețelele sociale despre inițiativă și clienții voștri, s-ar putea să vrea și ei să participe.
- Pregătiți oferte în concordanță cu actuala situație medicală
Anul acesta, suntem obligați să celebrăm sezonul sărbătorilor în grupuri mici. Asigurați-vă că oferta pe care o pregăți reflectă acest lucru realizând formate mai mici, pentru grupuri restrânse.
- Găsiți modalități de a integra și sărbătorile celorlalte culturi
Hanuka, Crăciunul, Anul Nou, Bobotează sunt câteva dintre sărbătorile celebrate local, însă cu siguranță puteți găsi variante de dulciuri și produse de panificație care să fie reprezentate de aceste culturi. O selecție de rețete și idei sunt disponibile pe contul de Instagram Puratos, unde am adunat mai multe rețete pentru luna decembrie de peste tot din lume.
- Creați o atmosferă de sărbători în interiorul afacerii voastre
De multe ori ne ghidăm după cum arată vitrina unui magazin ca să intrăm înăuntru și să descoperim ofertele. Folosiți decorațiuni atractive care să integreze produsele voastre. O altă idee este să îmbrăcați personalul tematic, ei fiind o cheie importantă în aducerea spiritului sărbătorilor.
Muzica este foarte apreciată și este un cadru potrivit pentru a seta ambiența, iar o serie de melodii tematice găsiți în listele din canalele Puratos Spotify sau Youtube.
Cel mai probabil, anul acesta clienții vor cauta mai mult ca nicodată căldura și confortul sezonului de vacanță, respectând regulile impuse de autorități și încercând să se protejeze cât mai mult. Veniți în întâmpinarea lor cu toate aceste mici detalii și sigur ideile vor fi apreciate de aceștia. Dați-le un like, share, un comentariu de apreciere, toate sunt gesturi de o secundă care le pot spori vânzările și aprecierile.s