După listarea cu succes pe Bursa de Valori București (BVB), producătorul și distribuitorul de inputuri pentru agricultura ecologică Norofert are în plan acum preluarea unei ferme la Zimnicea, ceea ce va însemna intrarea pe segmentul producției agricole, precum și achiziționarea unei linii noi de îngrășăminte.
Mai simplu spus, este vorba de o diversificare a business-ului prin intrarea pe un domeniu complementar – producția agricolă odată cu preluarea unei ferme de 1.000 ha în județul Teleorman care va fi convertită la agricultura ecologică, după cum a declarat Vlad Popescu, CEO Norofert, la emisiunea GÂNDUL FINANCIAR. Un pas firesc până la urmă, în condițiile în care compania este cel mai mare producător de inputuri ecologice pentru agricultura românească.
„Este o oportunitate foarte mare pentru noi, deoarece va acționa ca un generator de profit, dar și ca un hub logistic pentru activitatea noastră de bază, aceea a comerțului cu îngrășăminte, pesticide și cereale. Așadar, vom avea și un loc în care să le depozităm, să le putem trimite mai departe”, a declarat Vlad Popescu, CEO Norofert SA.
Tot pentru acest an mai este programată și o altă investiție foarte importantă: achiziționarea unei linii de fabricație pentru îngrășăminte de sol, ceea ce va completa foarte mult portofoliul Norofert (furnizor de semințe, îngrășăminte și pesticide pentru fermieri), care va deveni astfel un producător complet, după cum spune Vlad Popescu.
Când vrei să treci la un nivel superior și nu ai bani
Listarea la bursă ar trebui să fie luată în calcul de cât mai mai multe firme din agribusiness, mai ales când este vorba de companii tinere care vin cu idei noi și inovații. O decizie de acest gen vine atunci când societatea vrea să treacă la un nivel superior și are un impas financiar, mai ales că agricultura este un domeniu riscant pentru bănci.
Este o posibilitate de a face rost de surse de finanțare pentru a-ți pune în practică proiectele – Vlad Popescu, CEO Norofert.
În 18 iulie 2019, Norofert a reușit să atragă în numai câteva ore o sumă de circa 1,5 milioane euro, încheind cu succes plasamentul privat pentru acțiunile sale. O reușită care i-a luat prin surprindere pe mulți, depășind cele mai optimiste așteptări.
„Ne-am mutat într-o fabrică nouă și am dezvoltat foarte mult capacitățile de producție, am mărit echipa de vânzări și echipa de la birou ca să poată susține vânzările. Am achziționat materie primă tocmai pentru a putea să producem mai mult și să avem continuitate în procesul de producție. Evident, am suportat și costurile de finanțare pentru că sunt niște costuri importante în ceea ce privește finanțările, mai ales prin prisma termenelor de plată foarte lungi”, a precizat Vlad Popescu, la GÂNDUL FINANCIAR.
El spune că pentru a avea succes pe bursă, o firmă – indiferent de domeniul pe care îl reprezintă – trebuie să vină cu niște fundamente foarte solide, cu modele de business care au potențial să crească, astfel încât investitorii să vadă compania proiectată pe câțiva ani și să simtă potențialul de dezvoltare.
„Noi am venit pe bursă cu un istoric de inovație, am început în 2015 cu o gamă de produse pentru agricultura ecologică și am dezvoltat o gamă din ce în ce mai mare. Am avut succes pe piață încă de la început pentru că am reușit să venim cu niște formule care să se adreseze problemelor fermierilor, așadar am venit cu un istoric și cu un model de business foarte bune”, a afirmat Popescu.
Gradul de îndatorare, foarte important
Gradul de îndatorare al firmelor din agribusines este un indicator care trebuie urmărit cu foarte mare atenție, spune Vlad Popescu, mai ales că, așa după cum bine se știe, există termene de plată foarte lungi în acest sector.
„Primim banii abia după 270-300 de zile, în general, la recoltă, ceea ce pune o mare presiune pe cash- flow-ul companiei, de aici și partea aceasta de neprevăzut din agricultură. Venim după un 2020 extraordinar de greu cu o secetă îngrozitoare și în care am avut câțiva clienți cu o daună 80-90%, pe care trebuie să îi înțelegi, să îi eșalonezi pentru următoarele termene de plată, pentru că este un domeniu care ține foarte mult de vreme”, a mai precizat Vlad Popescu.
Norofert a avut, în 2020, o cifra de afaceri consolidată de 24,4 milioane lei, în creștere cu 64% față de 2019 și un profit net de 6,3 milioane lei, cu 36% în plus față de 2019.
Urmăriți emisiunea integrală GÂNDUL FINANCIAR, transmisă pe gandul.ro și pe contul de Facebook al emisiunii: