Bani europeni pentru digitalizarea afacerilor: Sute de companii din UE au beneficiat de mentorat și finanțare
Uniunea Europeană (UE) vizează ca următorii 10 ani să fie deceniul digital al Europei, o prioritate care a devenit și mai presantă pe durata pandemiei. În acest context, UE a acordat un buget suplimentar de un milion euro pentru extinderea proiectului Industry 4.0: DigitizationBoost, o inițiativă-pilot derulată în Danemarca și care ar putea fi extinsă pentru mai multe state europene. Proiectul a ajutat peste 200 de companii locale să pregătească angajații în comerțul electronic și marketingul online.
Popularitatea proiectului a crescut în timpul pandemiei, potrivit unui comunicat publicat pe siteul Comisiei Europene. Doar 18% dintre companiile din Danemarca aveau o puternică prezență online înainte de criză. Când țara a intrat în lockdown, companiile au realizat importanța abilităților digitale pentru a rămâne competitive și rezistente la șocurile economice.
Colaborare între companiile interesate de extinderea online și experți din sectorul privat și din mediul academic
Lars Kristensen este unul dintre coordonatorii proiectului l Industry 4.0: DigitizationBoost și lucrează la Erhvervshus Fyn (Business House Funen). Lars și echipa sa ajută la inițierea de colaborări între companiile care doresc să își consolideze prezența online și experții din sectorul privat și din mediul academic. Face parte dintr-o inițiativă digitală finanțată de UE, condusă de Consiliul danez pentru promovarea afacerilor
„Nu există nicio îndoială că situația multor companii s-a schimbat în timpul crizei și că trebuie să gândească în strategiile în mod inovatoar”, spune Lars Kristensen. Când UE a acordat încă 1 milion de euro pentru extinderea proiectului, în următoarea rundă de candidaturi erau de două ori mai mulți candidați decât înainte.
Povești digitale de succes în mediul de afaceri danez
O companie care a beneficiat de consultanță și sprijin financiar în cadrul acestui proiect a fost CanopyLAB din Copenhaga. Au dezvoltat o platformă de e-learning bazată pe inteligență artificială, care a fost de neprețuit pentru predarea online în timpul lockdown-ului. Au trebuit chiar să angajeze 11 noi angajați pentru a gestiona volumul de muncă.
„2.500 de școli primare, colegii și universități din întreaga lume s-au alăturat listei noastre de așteptare”, spune fondatorul și CEO-ul CanopyLab, Sahra-Josephine Hjorth.
Cercetare și inovare: Se lucrează la cel puțin 20 de produse sau concepte digitale noi în cadrul proiectului DigitizationBoost
Privind în viitor, proiectul Industry 4.0: DigitizationBoost se așteaptă ca întreprinderile să aducă cel puțin 20 de produse sau concepte digitale noi într-o etapă în care să poată fi comercializate. O mare parte a succesului său se datorează mentoratului oferit de colaboratori. Se așteaptă ca proiectul să crească cifra de afaceri anuală și exporturile și să creeze 280 de noi locuri de muncă.
„Afaceri consolidate” este o altă inițiativă finanțată de UE și de Consiliul danez pentru promovarea afacerilor. Se desfășoară în patru municipalități din South Funen din sudul Danemarcei.
Proiectul a ajutat peste 200 de companii locale să pregătească angajații în comerțul electronic și marketingul online. Fiecare companie a primit mentorat personal și un plan de afaceri digital personalizat pentru viitor. Și în loc să restrângă afacerea pe durata lockdown-ului, mulți au început să vadă potențialul de a se extinde online.
„Este crucial să existe o legătură între un magazin fizic și un magazin online. A devenit foarte pronunțată această necesitate după COVID-19. Nu am fost niciodată atât de ocupați ca acum. În iulie 2020, vânzările au crescut cu 70% comparativ cu iulie 2019. ”, afirmă Helge Padegaard, managerul de proiect
Afaceri din comerțul offline, consolidate prin transferul magazinelor online
Martin Fischer este coproprietar al unui magazin de echipamente de bucătărie numit Køkkenfreak din Svendborg. Datorită sprijinului de urgență al UE în timpul crizei, el a reușit să-și extindă afacerea online prin consolidarea strategiei de socializare, producând videoclipuri YouTube și stabilind colaborări comerciale cu alți traderi.
Sprijinul UE a ajutat, de asemenea, alte 50 de companii să dezvolte competențe digitale. Un magazin de haine de designer din Rudkøbing este unul dintre ele. Împreună cu mentorul proiectului, proprietarii magazinelor au conceput un plan de marketing pentru rețelele sociale care a ajutat la vânzarea hainelor mult mai rapid și cu profituri mai mari. Acum intenționează să construiască un magazin online permanent.
Mentoratul și sesiunile de instruire disponibile prin proiectul „Afaceri consolidate” au contribuit la atenuarea consecințelor pe termen scurt ale pandemiei, dar și la asigurarea locurilor de muncă pentru viitor. Se așteaptă crearea a 46 de noi poziții și generarea unei cifre de afaceri suplimentare.
„Sprijinul UE pentru proiect a fost esențial” atât înainte cât și în timpul pandemiei, afirmă Helge Padegaard, managerul de proiect. Au fost puse bazele pentru a face schimbări structurale în viitorul muncii în „beneficiul afacerilor, orașelor și comunităților locale”.