Unul dintre principalii vânzători de pe piața națională de carte, librăria on-line Librex, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 1 milion de euro, cu 186% mai mult față de anul precedent.
SC Librex Media International SRL, proprietarul mărcii, raporta în 2019 o cifră de afaceri de 1,7 milioane de lei și un profit de puțin peste 12.000 de lei.
Conform reprezentanților companiei, principala măsură luată anul trecut a fost eliminarea taxei de transport pentru toate comenzile plasate pe site. Decizia a fost luată la începutul declarării Stării de Urgență.
O altă explicație a succesului vine de la investițiile în valoare de 125.000 de euro, realizate în dezvoltarea soluțiilor și serviciilor online, în dezvoltarea capacității operaționale și logistice, precum și în costuri de marketing.
Nu în ultimul rând, a contat trendul păstrat de segmentul de e-commerce, care și-a menținut ritmul de creștere și în 2020.
Investiții majorate în 2021
Pentru acest an, Librex anunță o majorare a bugetului de investiții, la 300.000 de euro, bani ce se vor regăsi într-un nou depozit, de cinci ori mai mare decât precedentul, serviciul propriu de pick-up point și locker și triplarea numărului de angajați.
„Distanțarea fizică a adus o explozie de lansări online și mai multă interacțiune între autori și cititori, ambele aspecte favorizând creșterea interesului din partea clienților. Nu în ultimul rând, atât autorii, cât și cititorii, au avut mai mult timp disponibil pentru a se dedica fenomenului, aspect din care toți jucătorii implicați au avut de câștigat”, susține Ionuț Radu, fondator Librex, într-un comunicat de presă transmis marți.
Cât privește obiceiurile de consum, peste 55% din venituri au fost generate de genurile beletristică, dezvoltare personală și cărți pentru copii. O bună perspectivă are și categoria cărților pentru adolescenți, întrucât a crescut cu 250% în vânzări comparativ cu 2019.
Cele mai bine vândute titluri au fost „Arta subtilă a nepăsării”, de Mark Manson, „Acolo unde cântă racii”, de Delia Owens și „Tată bogat, tată sărac” de Robert T. Kiyosaki.
Cei mai mulți cititori au fost din București (aproximativ 35% din comenzi) urmați de cei din Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța și Galați. Cele mai mari vânzări au fost consemnate în perioada septembrie – decembrie, datorită Black Friday, sărbătorilor de iarnă și începutului de an școlar.
Deși 81% dintre comenzi au fost plasate de pe dispozitive mobile, doar 56% au fost achitate cu cardul. Oricum, este un progres dacă ne raportăm la cele 18% din 2019.