În primele șapte luni ale anului au fost înmatriculate 140 de mașini de lux, în 24 de județe și în Capitală. Peste 60% din bolizii înmatriculați în perioada ianuarie-iulie aparțin unor persoane sau companii din București.
În topul județelor ale căror parcuri auto s-au îmbogățit cu cele mai multe autoturisme cu o putere a motorului de peste 300 de kW se află Timișul, Clujul și Ilfovul, cu câte patru mașini de lux înmatriculate în perioada analizată.
Clasamentul este completat de Alba, Brașov, Bacău și Satu Mare, cu câte trei mașini de lux înmatriculate până la finele lunii iulie. Cele mai căutate branduri de lux au fost Mercedes-Benz și Porsche, reiese din datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DGRPCIV), centralizate de gândul.
Cele mai multe autoturisme de lux au fost înmatriculate la finalul intervalului analizat, respectiv în iulie, lună în care de altfel, au fost înmatriculate cele mai multe mașini la nivel național, circa 32.400, majoritatea, respectiv 26.700, second hand.
În București, autoturismele de lux ale constructorului britanic Bentley le-au întrecut în popularitate pe cele ale germanilor de la Porsche, al doilea cel mai căutat producător la nivel național. Capitala este totodată singura localitate din România în care în primele șapte luni s-a înmatriculat un bolid marca Jeep.
Alte branduri „exotice” au fost Dodge, cu un singur autoturism înmatriculat la Bacău, și Mclaren, cu o mașină înmatriculată în Ialomița.
Mărcile care au avut cel mai mare succes la nivel național, respectiv producătorii care au reușit să vândă cel puțin un autoturism de lux în cât mai multe județe din țară, au fost BMW (8 județe și București), Audi (8 județe și București) și Mercedes-Benz (8 județe și București).
Câte două mașini de lux au fost înmatriculate în Arad, Bihor, Maramureș, Argeș, Olt, Ialomița, Constanța și Dombovița, în timp ce în Sibiu, Mureș, Harghita, Botoșani, Dolj, Prahova, Buzău, Brăila și Tulcea a fost înmatriculat câte un bolid cu o putere de peste 300 de kW în primele șapte luni ale anului.
Cele mai multe mașini de lux au fost înmatriculate la sfârșitul și la începutul intervalului analizat, mai exact 31 în luna iulie, respectiv 20 în ianuarie, reiese din datele DRPCIV.
La polul opus s-au situat lunile februarie, martie și iunie, cu câte 17 bolizi înmatriculați. În lunile aprilie și mai s-au înmatriculat câte 19 mașini cu o putere a motorului de cel puțin 300 de kW.
Autoturismele noi au continuat să piardă teren în fața mașinilor second-hand. Cinci din șase mașini înmatriculate în perioada ianuari-iulie au fost fabricate în anii anteriori, reiese din datele DRPCIV.
Cel mai bun raport între mașinile noi și mașinile vechi s-a înregistrat în lunile aprilie și mai când mașinile produse în 2013 au reprezentat în jur de 28% din mașinile vechi înmatriculate în România.
Constructorii de autoturisme au atras atenția în repetate rânduri că piața auto este „la pământ” din cauza timbrului de mediu care a paralizat vânzările de mașini noi.
„Piața este catastrofală. Este un dezastru. Singurul lucru care ne-a salvat a fost exportul. Cu 80.000 de mașini vândute în 2012 comparativ cu 351.000 în 2007 nu poate fi făcută o comparație”, a declarat recent Constantin Stroe, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a precizat că la finele lunii octombrie se va face o analiză privind înnoirea parcului auto național astfel încât să poată fi evaluate efectele implementării timbrului de mediu, o taxă pe poluare care a cunoscut numeroase modificări în ultimii ani.
Mașinile și echipamentele de transport ocupă cele mai mari ponderi în structura schimburilor comunitare ale României. Mai exact, exporturile de mașini și de echipamente de transport reprezintă 42,5% din totalul exporturile, în timp ce ponderea importurilor acestor două segmente în total importuri este de 34,7%, reiese din cele mai recente date publicate de Institutul Național de Statistică (INS).