Prima pagină » Economic » Când ar putea fi deschis „cel mai devreme” podul Calafat-Vidin

Când ar putea fi deschis „cel mai devreme” podul Calafat-Vidin

Când ar putea fi deschis
Guvernul român estimează că Podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, dintre România și Bulgaria, va fi inaugurat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai, "dat fiind contextul politic actual" din Bulgaria.

Guvernul român estimează că Podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, dintre România și Bulgaria, va fi inaugurat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai, „dat fiind contextul politic actual” din Bulgaria.

Estimarea este inclusă într-o notă discutată în ședința de miercuri a Guvernului.
În document se arată că a fost semnat Acordul între Guvernul României și Guvernul Republicii Bulgaria pentru înființarea unei entități comerciale mixte, ca operator al noului Pod între cele două state, iar lucrările la componenta rutieră sunt finalizate 100%, în timp ce lucrările la componenta feroviară sunt finalizate în proporție de 95%.

„Dat fiind contextul politic actual din Republica Bulgaria, data inaugurării obiectivului va fi cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai 2013”, se mai afirmă însă în document.
În luna februarie, Guvernul de centru-dreapta condus de Boiko Borisov a demisionat, după zece zile de manifestații, uneori violente, împotriva sărăciei.

Fostul premier bulgar Boiko Borisov a anunțat, în urmă cu o lună, că Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat oficial pe 9 mai, de Ziua Europei, în prezența președintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, și a comisarului UE pentru Politici regionale, Johannes Hahn.

Conform estimărilor, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual acest pod.
România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă inițierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul de doi kilometri peste Dunăre este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Costurile totale ale proiectului totalizează 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar se ridică la 60,7 milioane de euro. Proiectul beneficiază de împrumuturi și finanțări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiții, Agenția Franceză pentru Dezvoltare și Instituția Germană de Credit pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
 

Citește și