Prima pagină » Economic » Când începe să funcționeze „DNA-ul Fiscului”. ANAF a finalizat recrutarea a 850 de persoane pentru Direcția Generală Antifraudă

Când începe să funcționeze „DNA-ul Fiscului”. ANAF a finalizat recrutarea a 850 de persoane pentru Direcția Generală Antifraudă

Când începe să funcționeze
Fiscul a finalizat miercuri prima etapă de recrutare a inspectorilor pentru Direcția Generală Antifraudă Fiscală.

Direcția Generală Antifraudă Fiscală, supranumită de premierul Victor Ponta, în vară, „DNA-ul Fiscului”, va deveni funcțională „în câteva zile”, a declarat joi, într-o conferință de presă, Octavian Deaconu, secretarul general al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). 

Gândul a prezentat în urmă cu câteva luni atribuțiile pe care le vor avea angajații noii structuri, precum și imagini cu uniformele inspectorilor Antifraudă, care vor fi dotați cu „pistol, muniție de război, spray paralizant, electroșocuri”.

Fiscul a finalizat miercuri prima etapă de recrutare a inspectorilor pentru Direcția Generală Antifraudă Fiscală, selectând 850 de persoane care vor asigura activitatea direcției, urmând ca în primul trimestru din 2014 să completeze posturile vacate, până la 2.000 de posturi alocate.

„Pentru DG Antifraudă, ieri (miercuri – n.r.) s-a finalizat prima etapă de recrutare, în condiții satisfăcătoare, în care au reușit să recrutăm 850 de oameni care să asigure prima parte a activității, urmând ca în în primul trimestru al anului viitor să demarăm un nou proces de recrutare pentru ocuparea în continuare a posturilor vacante. (…) În câteva zile vom avea o structură funcțională”, a declarat joi secretarul general al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Octavian Deaconu, la o conferință pe tema reorganizării Fiscului.

Pentru DG Antifraudă Fiscală au fost alocate 2.000 de posturi, același număr fiind redus din structura ANAF, posturile fiind vacante.

La mijlocul lunii septembrie, ANAF a lansat un concurs pentru ocuparea unui număr de 1.181 posturi la DG Antifraudă Fiscală.

„Rezultatele reorganizării ANAF din perspectivă internă țin de redistribuirea personalului, miza esențială este cea legată de realocare a posturilor către structura de antifraudă. În același timp, se va vedea un plus efectiv în zona București și Ilfov, pentru că aici vor fi alocați aproximativ 400 de persoane suplimentar, deja undeva înspre 200 au fost sau sunt în curs de recrutare. Umează în prima parte a anului viitor să-i recrutăm și pe ceilalți”, a spus Deaconu.

Guvernul decis, la sfârșitul lunii iunie, înființarea Direcției Antifraudă, care funcționează inclusiv sub supravegherea Parchetului de cercetare penală, prin preluarea activității Autorității Naționale a Vămilor și Gărzii Financiare.

La conducerea Direcției Antifraudă a fost numit, la 1 august, Romeo-Florin Nicolae, fost șef al Autorității Naționale a Vămilor.

Deaconu a menționat că la 30 octombrie s-a desființat Garda Financiară. Totodată, el a recunoscut că există probleme etice la nivelul unor angajați ai ANAF, cu fapte chiar în zona penalului, însă a precizat că instituția vrea să se distanțeze de „acești colegi”, pentru că vizează să fie orientată spre integritate. Pe de altă parte, înșiși contribuabilii nu trebuie să favorizeze înclinarea angajaților ANAF spre fapte de corupție.

De asemenea, în cadrul reorganizării, Fiscul vrea să realoce personalul în teritoriu în funcție de numărul contribuabililor din zona respectivă, întrucât până în prezent angajații erau distribuiți ineficient.

„Vom avea opt regiuni, discrepanțele vor fi comparabile din punct de vedere al numărului de contribuabili. Înainte aveam o alocare anormală a resurselor umane”, spune Deaconu.
El a precizat că administrația financiară județeană are competență doar de organ fiscal, sunt simple puncte de lucru cu contribuabilii, pe când regiunea este singura care are personalitate juridică, angajează, încheie contracte juridice și este ordonator de credite.

Citește și