Când va fi gata lotul I din autostrada Nădlac-Arad
Ministrul Transporturilor, Dan Șova, a inspectat, joi, tronsoanele de autostradă Arad-Nădlac, Lugoj-Deva și Orăștie-Sibiu, iar la final a anunțat că lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad va fi gata la începutul anului viitor.
„Pe tronsonul Nădlac-Arad, lotul I, s-au apucat de lucru, au ordinul dat din decembrie. (…) Mai sunt de lămurit documente la Ministerul Transporturilor, legate de autorizațiile vechi de construire și autorizația nouă de construire. Acolo suntem în termen, eu sper că în ianuarie-februarie la anul, cel mai târziu, vor termina și Nădlac-Arad”, a declarat ministrul Transporturilor.
El a adăugat că la acest tronson mai sunt de clarificat soluțiile pentru porțiunea de autostradă din zona de frontieră cu Ungaria, pentru eliminarea unor potențiale blocaje în zilele de sâmbătă și duminică, atunci când traficul greu este oprit pe drumurile din țara vecină.
Ministrul Transporturilor a afirmat că a discutat cu constructorul, iar una dintre soluțiile propuse este construirea unei benzi de staționare pentru TIR-uri și camioane.
„Din cauză că în Ungaria nu se circulă cu tonaj mare sâmbăta și duminica, TIR-urile trebuie să staționeze. Mai sunt și controalele vamale. Ca să nu staționeze pe autostradă, au fost prezentate soluții și vor face bandă pentru TIR-uri și camioane”, a declarat ministrul Șova.
Ministrul Șova a adăugat că în următoarele două săptămâni vor fi purtate discuții și cu Poliția de Frontieră privind ultimii 300 de metri de autostradă, înainte de graniță, deoarece benzile de staționare pentru TIR-uri se vor putea face doar pe teritoriul României, întrucât în Ungaria spațiul de lângă frontieră este declarat sit Natura 2000.
Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, iar anul trecut a reziliat și contractul de proiectare și execuție a lotului 2, după falimentul Alpine Bau.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi – Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade.
Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac – Arad și drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.