Întrebat, miercuri, la Cluj-Napoca, într-o conferință de presă, care ar fi proiectele prioritare de infrastructură rutieră, Ioan Rus a spus că printre acestea se numără autostrăzile Pitești – Sibiu, Iași – Târgu Mureș, dar și Comarnic – Brașov, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Avem câteva obiective, cum ar fi Pitești – Sibiu, Comarnic – Brașov, Iași – Târgu Mureș, dar și lucruri noi, Bacău – Brașov, Pitești – Craiova, apoi continuarea a tot ce înseamnă Culoarul IV Pan European, vorbim de continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania. Autostrada Comarnic – Brașov o vom începe în acest an, suntem în negocieri cu Banca Europeană de Investiții, cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, cu bugetul statului, cu tehnicieni care au diverse variante de soluționare. Ce pot să spun este că în acest an această autostradă va începe. Suntem în negocieri strategice, adică o facem din fonduri europene sau ca și concesiune”, a spus Rus.
În ceea ce privește autostrada Sibiu – Pitești, ministrul Transporturilor a spus că acest proiect are o problemă legată de contestațiile depuse.
„A câștigat cineva licitația pentru studiul de fezabilitate, s-a contestat, acum se analizează contestația. Ne ucide birocrația asta cu contestațiile. Avem un alt exemplu, centura Bacăului s-a câștigat acum doi ani și a câștigat-o cineva. Altcineva a contestat și doi ani ne-a ținut în justiție, iar la final justiția a dat câștig de cauză celui care a câștigat licitația. S-au pierdut doi ani, dar și bani. Ne încurcă și legislația privind achizițiile publice”, a afirmat Rus.
Ioan Rus a vizitat, miercuri, lotul 4 al șantierului autostrăzii Turda – Sebeș, împreună cu comisarul european pentru politici regionale, Corina Crețu.
La începutul anului 2014, CNADNR a încheiat un memorandum cu consorțiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevede concesiune de lucrări publice pentru proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov. Lungimea autostrăzii este de 53,22 kilometri.
Durata contractului de concesiune este de 30 de ani, din care patru ani construcție și 26 de ani operare și întreținere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare și construcție este de 1,828 miliarde euro (fără TVA).
Termenul anunțat de autorități pentru semnarea contractului de construcție în concesiune a autostrăzii Comarnic – Brașov a fost amânat de mai multe ori. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța) – Aktor (Grecia), a renunțat la contract.
Autostrada este împărțită în cinci secțiuni: Comarnic Sud – Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord – nod rutier Bușteni (16,3 km), nodul rutier Bușteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râșnov (15,2 km) și nodul rutier Râșnov până la Cristian (5,4 km).