În ceea ce privește vânzările pe plan local crapul este cel mai bine vândut pește autohton, cu aproximativ 10 mii de tone vândute pe piața locală. Păstrăvul conduce în ceea ce privește calitatea, fiind peștele românesc cu cea mai mare cerere la export, potrivit unui studiu al Alfredo Seafood.
Aproximativ 15% din peștele pus în vânzare în România, provine din pescuit autohton.
„Cea mai mare parte din peștele vândut în România provine din afara țării, nu pentru că noi, companiile active pe această piață, nu ne-am dori să aducem mai mult pește de proveniență locală, ci pentru că nivelul producției este foarte mic. Doar 15% din peștele vândut în România provine din apele noastre, iar crapul are cea mai mare pondere. Din punct de vedere calitativ, lider necontestat este păstrăvul, iar cea mai bună zonă de unde poate fi pescuit se află în Carpații Meridionali”, explică Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood.
„În clasamentul volumelor vândute, crapul este urmat de alți pești deltaici: caras, șalău, știucă etc. Crapul conduce și în topul valoric, înregistrând vânzări de circa 20 milioane euro pe an”, completează fondatorul Alfredo Seafood.
Păstrăvul rămâne soiul de pește care are carnea cea mai gustoasă și nutritivă, anual fiind pescuite între 1.000 și 1.500 tone. Păstrăvul este peștele românesc care are cel mai bun potențial de export, acesta fiind consumat și în țări din Europa de Vest, ca: Germania, Polonia, Franța.