Prima pagină » Economic » Care este „obiectivul zero” al lui Rus la Ministerul Transporturilor

Care este „obiectivul zero” al lui Rus la Ministerul Transporturilor

Care este „obiectivul zero
Ministrul Transporturilor Ioan Rus are ca obiectiv principal la conducerea instituției aducerea pe profit operațional a companiilor din subordine până la finele anului viitor, menționând că nu are nimic de reproșat predecesorilor săi.

„Pe mine trecutul nu mă interesează, mă interesează prezentul șii viitorul. Chestiunea cu greaua moștenire a predecesorilor este o chestiune fumată, căreia nu îi dau niciun fel de importanță”, a spus ministrul, într-un interviu acordat agenției MEDIAFAX.

El a afirmat că „obiectivul zero” este aducerea pe profit a companiilor din subordinea instituției, ceea ce presupune limitarea cheltuielilor și maximizarea veniturilor.

„Obiectivele mele sunt legate de buna funcționare a ministerului. Prin buna funcționare eu înțeleg faptul că toate companiile din subordinea ministerului trebuie să fie pe profit. Știm asta de la Marx încoace, că esența rațiunii de a exista a societății capitaliste este obținerea profitului. În consecință, toate procesele care ar urma să se întâmple, legate de potențiale privatizări, menținerea lor în patrimoniului statului, gândirea pe care o poți avea ca decident, sunt legate de profitabilitatea acelei societăți sau de faptul că ea este pe pierdere”, a spus Rus.

Ministrul estimează că în acest an unele companii își vor reduce pierderile, iar altele vor fi aduse pe zero sau la un minim profit, precizând că este necesar cel puțin un an pentru a genera măsuri care să determine diminuarea rezultatelor negative.

„La finele lui 2015 am obiectiv ca toate să fie pe profit operațional”, a menționat Rus.

Întrebat despre momentul când companiile cu pierderi vor ajunge și la câștiguri nete, Rus a spus că în cazul celor care au nevoie de finanțări masive se va putea vorbi despre profit net „într-un orizont de timp care se va întinde dincolo de 2015”.

Printre cele mai importante companii deținute de stat prin intermediul Ministerului Transorturilor cu pierderi la nivelul anului trecut se numără CFR Marfã (-262,9 milioane lei), Tarom (-130,1 milioane lei) sau Metrorex (-64,4 milioane lei). CFR Călători, care nu a raportat rezultatele din 2013 la Ministerul Finanțelor, a încheiat anul 2012 cu pierderi de 992,2 milioane lei.

Pe de altă parte, procesul de selectare de manageri privați pentru companiile din subordinea ministerului a fost reluat, iar în acest moment Rus nu își propune să opereze schimbări la nivelul conducerilor actuale.

„Eu plec de la prezumția de competență la fiecare om pe care îl întâlnesc, de la prezumția de bună credință la fiecare om pe care îl întâlnesc, deci eu personal nu operez de la ficat cu nimic. Operez doar rațional. Sper că voi reuși să fac acest lucru”, a spus ministrul.

El a precizat că în fiecare dimineață, la 7:30, are întâlniri cu secretarii de stat pentru a discuta și analiza acțiunile din ziua precedentă și cele viitoare, iar dacă fiecare dintre aceștia, alături de directorii din minister, vor răspunde unui stil „mai nemțesc” de a lucra, nu va avea motive să opereze schimbări nici la nivelul conducerii ministerului.

Citește și