Jucătorii din comerțul modern și-au împărțit diferit Bucureștiul în funcție de formatul magazinelor din portofoliu. Astfel, rețelele de tip discount au acoperit și sectoare mai sărace cum este sectorul 5, pe când retaiÂlerii care nu se pozițioÂnează pe segmentul celui mai mic preț au deschis cele mai multe magazine în sectorul 1.
Numărul de unități de comerț modern din fiecare sector nu este întotdeauna direct proporțional cu populația acestora în contextul în care sectorul 1 este cel mai mic, cu nici 230.000 de oameni, potrivit statisticilor oficiale. Aici însă locuiesc persoanele cu venituri peste medie, așa că retailerii au găsit un imbold să meargă.
Un exemplu în acest sens este chiar Mega Image, liderul incontestabil al comerțului din București. Belgienii au aici 368 de magazine, respectiv 73% din totalul unităților de comerț modern din Capitală. Cele mai multe sunt deschise în sectoarele 1 și 2, locuite de persoane cu venituri mai mari. La polul opus se află sectoarele 4 și 5, cele mai sărace ale Capitalei, unde lanÂțul de supermarketuri și magazine de proximitate nu s-a înghesuit să deschidă unități.