Statistica KeysFin arată că cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de „Consulting”, iar alte 9.700 includ numele „Invest”. Denumiri foarte populare la români sunt și „Construct” (8.856), „Trans” (8.272), „Company” (6.851), „Design” (6.212) și „Internațional” (6.122).
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept și Logistic, toate aflate pe cărțile de vizită a peste 100.000 de societăți comerciale.
Nu lipsesc și denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold și Mega.
„Acestea denumiri, cel mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-și asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate și seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, spun analiștii de la KeysFin.
Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă și înființarea unor companii în afara țării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potențialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu „business-uri de buzunar”.
„Owner, CEO, manager, business developer, CFO, project manager, asistent manager, etc. Nu prea mai avem directori, contabili șefi, secretare, directori de personal, responsabili aprovizionare, gestionari, magazioneri etc.. Acum femeia de serviciu a devenit cleaning personal, secretara este obligatoriu asistent manager, iar contabilul este CFO. Sunt alte exemple care dovedesc aspirațiile occidentale ale românilor și modul în care încearcă să-și cosmetizeze originea mioritică, cu parfum socialist”, spun experții KeysFin.
Potrivit studiului KeysFin, cel mai des întâlnit nume tradițional este Miorița, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerțului.
În rest, cele mai multe au denumiri de flori precum Magnolia, Crinul și Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu așteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant și Briliant.
Studiul KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate și active la nivelul anului 2014.
KeysFin oferă servicii de business information și credit management dedicate mediului de afaceri, de la rapoarte de credit, monitorizare, analiza competiției, la studii și analize de sector necesare companiilor care doresc să dezvolte un business sănătos pe piața romanească.