Câți lei primește salariu lunar o „clientă falsă” într-un club de noapte din București. Ce trebuie să facă pentru banii aceștia
Iată o meserie de care poate nu ai auzit până acum sau te întrebi cu ce se ocupă cei care profesează în acest domeniu. „Client fals” sau „client misterios” este un job are îi ajută pe antreprenori să își crească veniturile. Cum? E foarte simplu: angajează o persoană care atrage alți clienți. De asemenea, cei care optează pentru acest loc de muncă vor verifica modul în care se comportă angajații.
Potrivit unei oferte postată pe un site de anunțuri, o clientă falsă poate câștiga între 2.000 și 5.000 de lei, în fiecare lună, iar salariul este negociabil.
Personajul căutat – clienta falsă – este, în cele mai multe dintre cazuri, o persoană care trebuie să-și asume rolul de client într-o anumită situație și să convingă alte persoane, clienți reali de această dată, să cumpere sau să consume un anume produs. Statutul special pe care îl are clienta falsă revine tocmai din faptul că este plătită pentru falsitatea ei, scrie Observator Cultural.
Termenul de client misterios provine din limba engleză – mystery shopper – și face referire la „o persoană angajată de o firmă de cercetare de piață sau de către un producător pentru a vizita magazinele aferente, cu rolul de a colecta informații despre calitatea personalului“.
Cel care vrea să obțină acest job trebuie să se comporte ca și când el chiar ar face cumpărături sau ar participa la un eveniment din plăcere și nu pentru că este plătit să o facă.
De cele mai multe ori, clienta falsă își poate găsi un loc de muncă în domeniul HoReCa. Ea atrage clienții să intre într-un local și să consume cât mai mult.
Acest lucru este demonstrat chiar și de anunțurile de angajare: „Job clientă falsă în cluburile premium din Capitală. Responsabilități: întreținerea unei atmosfere plăcute în club“ (publi24.ro), „Hostess/client fals este o persoană de entertaiment, primește clienții locației, îi conduce la rezervări sau se ocupă de acomodarea oaspeților“ (bestjobs.eu).
Ce calități trebuie să aibă o clientă misterioasă
Primele calităţi pe care trebuie să le aibă un mystery shopper sunt seriozitatea şi punctualitatea, alături de atenția la detalii, conform site-ului mkor.ro, care a postat un anunț de angajare a unei cliente misterioase. De asemenea, candidatele la un asemenea loc de muncă trebuie să aibă și:
- Abilități de comunicare. Ca și mystery shopper, trebuie să interacționezi cu angajații locurilor pe care le vei vizita și să poți spune clar ceea ce ai nevoie.
- Abilitatea de a urma indicații. Ca și cumpărător misterios, va trebui să urmezi o serie de instrucțiuni scrise. Acestea sunt vitale pentru buna desfășurare a proiectului, așa că va trebui să le urmezi cu strictețe.
- Atenție la detalii. Clienții misterioși trebuie să caute anumite caracteristici sau detalii pe teren. Trebuie să fie capabili să se încadreze într-un termen-limită.
- Creativitate și agilitate în gândire. Câteodată, vor exista situații neprevăzute, la care va trebui să reacționezi rapid, chiar dacă nu ai o pregătire prealabilă din partea noastră, pentru acea situație anume.
- Sociabil. Trebuie să ai o atitudine deschisă și prietenoasă, atunci când faci cumpărături. Nu căutăm clienți “nemulțumiți” pentru vizitele pe teren, ci clienți obișnuiți.
- Abilități de exprimare în scris. La finalul vizitelor, trebuie să scrii un rezumat cât mai clar și detaliat, în care să descrii evenimentele – dacă e cazul – și experiența avute într-o anumită locație.
- 2-3 ore disponibile pentru mystery-shopping. Fiecare locație va implica un timp total de 2-3 ore, începând cu cumpărăturile propriu-zise, cât și scierea rapoartelor. Acest interval trebuie să fie neîntrerupt (raportul trebuie scris imediat după vizita în locație, “la cald”).
Studiile superioare nu sunt un criteriu de selecţie a clientului misterios, mai precizează sursa citată.