Prima pagină » Economic » Cariere » Piața muncii » Top 100 cei mai doriți angajatori din România. Care sunt industriile cele mai atractive

Top 100 cei mai doriți angajatori din România. Care sunt industriile cele mai atractive

Top 100 cei mai doriți angajatori din România. Care sunt industriile cele mai atractive
Sursa foto: Shutterstock - caracter ilustrativ

Industria IT este pe primul loc în preferințele românilor, atât cei la început de drum sau profesioniștii, conform rezultatelor Topului 100 cei mai doriți angajatori 2021, după ce, la ultimele două ediții, industria Automotive ocupa prima poziție.

Companiile din industria IT (Software / Hardware) sunt cele în care și-ar dori cel mai mult să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, la fel ca în 2018, conform ediției din acest an a Topului 100 cei mai doriți angajatori 2021, realizat, de 16 ani, de compania românească de consultanță în resurse umane Catalyst Solutions. Industria Automotive a scăzut în topul preferințelor din acest an, totuși este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți.

După un plus la salariu de peste 800 de lei față de luna precedentă, cei care lucrează în „Activitati de servicii in tehnologia informatiei; Activitati de servicii informatice” conduc și în luna martie topul celor mai mari salarii din economie, cu un câștig salarial mediu net de 8.876 de lei (față de 8.047 lei în februarie), potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

Studiul s-a desfășurat în perioada decembrie 2020 – aprilie 2021, la nivel național, pe un eșantion de 14.347 respondenți cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale, care au oferit răspunsuri libere, neasistate, privind top 5 angajatori din România pentru care și-ar dori să lucreze.

Schimbări de locuri pe podium

Potrivit rezultatelor studiului, 30% dintre angajatorii din top 100 sunt companii de tehnologie, printre care și unicornul românesc UiPath, iar 15% sunt companii ce activează în Automotive. În clasament au intrat și Banca Națională a României (locul 73) și alte șase bănci comerciale și marile companii din energie, retail și servicii profesionale.

După 9 ani, Microsoft revine pe primul loc în topul preferințelor respondenților, venind de pe locul 3 anul trecut și surclasând compania Continental, aflată pe primul loc în ultimele două ediții. La ediția din 2018, pe primul loc se afla Oracle, aflat acum pe al treilea loc al podiumului. „Odată cu situația pandemică, am pus și mai mult accent pe angajații noștri venind cu un răspuns rapid la situația globală, concentrându-ne asupra culturii organizaționale și menținerii stării de bine a angajaților, adaptându-ne la mediul de lucru remote într-un ritm”, a declarat Mădălina Stoian, HR Manager Microsoft, în contextul lansării topului.

Criterii pentru alegerea angajatorului

Conform reprezentanților Catalyst Solutions, respondenții au menționat, într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.

În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, pentru studenți contează cel mai mult mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională, în timp ce criteriile pentru candidații cu mai multă experiență sunt recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.

Lucrul de acasă contează în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, potrivit studiului Catalyst Solutions flexibilitatea angajatorilor vis-a-vis de politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profeioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% – studenți și 68,1% – profesioniști.

În ceea ce privește canalele de informare referitoare la angajatorii și joburile de pe piață, LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență (2021-44,6% vs 2020-28,3%), chiar dacă în anii precedenți acest canal era folosit cel mai mult de profesioniști. Față de ultimii ani, s-au observat eforturi mari de comunicare din partea companiilor concentrate pe rețelele de socializare.

Informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației sunt principalele categorii de conținut de interes pentru ambele categorii de candidați. În plus, pentru respondenții la început de carieră este important să regăsească sfaturi pentru a se pregăti pentru procesul de selecție, dar și care este profilul oamenilor căutați de angajator.

Pe de altă parte, respondenții cu peste trei ani experiență profesională vor să știe cum este menținut echilibrul între viața personală și profesională în cadrul companiei și informații despre cultura organizațională.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele