Carrefour a raportat profit de 2,2 mld. euro pentru 2013, datorită revigorării afacerilor din Franța
Rezultatul grupului depășește estimările analiștilor, care anticipau potrivit Bloomberg un profit operațional de 2,2 miliarde euro. În 2012, Carrefour a înregistrat un profit operațional de 2,12 miliarde euro.
Luând în calcul și variația ratelor de schimb valutar, creșterea profitului Carrefour a fost de 5,3% în 2013, potrivit unui comunicat transmis de grup.
Carrefour se concentrează pe operațiunile din Europa, America Latină și China, după ce și-a restrâns operațiunile de pe piețele cu perspective slabe de creștere.
Compania și-a revigorat afacerile din Franța prin menținerea unor prețuri scăzute la alimente, ajustarea gamei de produse prezentate la raft și dezvoltarea unui sistem prin care clienții pot comanda pe internet produsele de care au nevoie, cu o rețea de puncte de unde pot fi ridicate comenzile.
Grupul francez a anunțat în luna februarie că ar putea lista la bursă operațiunile din Brazilia, pentru a finanța extinderea de pe această piață.
În 2014, una dintre prioritățile companiei este un plan de investiții de până la 2,5 miliarde euro destinat accelerării campaniei de reamenajare a magazinelor și de extindere a formatelor alternative.
Vânzările Carrefour, fără TVA, au crescut anul trecut cu 2% la cursuri valutare constante, la 74,88 miliarde euro.
Pe piața franceză, vânzările grupului au urcat cu 1% în bază organică, excluzând efectul variației prețurilor la carburanți, în principal datorită magazinelor de proximitate.
În luna decembrie, compania a preluat de la grupul Klepierre 127 de centre comerciale situate în Europa, asigurând astfel un control mai strict al spațiilor din jurul hipermarketurilor de pe piața franceză.
Acțiunile Carrefour au închis marți la Paris în urcare cu 2,7%, la 26,66 euro, dar afișează un declin de 7,5% față de începutul acestui an.
Grupul francez este unul dintre cei mai mari retaileri din România, prezent pe piață cu 163 de magazine – 25 hipermarketuri Carrefour, 78 supermarketuri Market, 59 magazine de proximitate Express și un magazin online. Retailerul a avut în 2012, în România, vânzări totale de 986 milioane euro fără TVA, în creștere cu 3% față de 2011, și un profit de 23 milioane euro.