Prima pagină » Economic » Carrefour deschide un nou supermarket în România. Cu cât au crescut vânzările retailerului francez în primul semetru al anului

Carrefour deschide un nou supermarket în România. Cu cât au crescut vânzările retailerului francez în primul semetru al anului

Carrefour deschide un nou supermarket în România. Cu cât au crescut vânzările retailerului francez în primul semetru al anului
Carrefour va deschide vineri, la Vaslui, cel de-al 59-lea supermarket din România, a anunțat retailerul francez.

Carrefour va deschide vineri, la Vaslui, cel de-al 59-lea supermarket din România, a anunțat retailerul francez, informează Mediafax.

Magazinul va avea un spațiu de vânzare de circa 400 metri pătrați. În această săptămână Carrefour a mai deschis un supermarket, la Focșani.

Vânzările Carrefour, al doilea mare retailer la nivel mondial, au crescut ușor în primul semestru, la 38,8 miliarde euro, iar grupul a înregistrat o pierdere de 31 milioane euro, mai redusă față de rezultatul negativ de 249 milioane euro din aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterea de 0,9% a vânzărilor, de la 38,4 miliarde euro în prima jumătate a anului trecut, a fost determinată de operațiunile de pe piețele emergente din America Latină și Asia, reiese dintr-un comunicat publicat joi de grupul francez.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amotrizare) a coborât cu 4,6%, de la 1,66 miliarde euro la 1,59 miliarde euro, în timp ce profitul operațional recurent s-a redus cu 8,2%, de la 838 milioane euro la 769 milioane euro.

Ieșirea din Grecia și Singapore a influențat negativ rezultatul net al Carrefour, însă pierderea s-a diminuat semnificativ față de perioada corespunzătoare a anului trecut.

Vânzările de pe piața franceză au coborât cu 0,5% în perioada analizată, la 16,99 miliarde euro, iar profitul operațional obținut pe plan local a scăzut cu 6,7%, la 279 milioane euro.

În restul Europei, vânzările companiei s-au redus cu 3%, la 10,11 miliarde euro, în timp ce profitul operațional a scăzut cu 32%, la 150 milioane euro, în principal din cauza condițiilor economice dificile, mai ales pe piețele din sudul zonei euro.

În America Latină, vânzările Carrefour au crescut cu 5,3%, la 7,68 miliarde euro, iar în Asia a fost înregistrat un avans de 9,5%, la 4 miliarde euro.

Grupul francez, al doilea mare retailer la nivel mondial după Wal-Mart, a părăsit piața elenă în luna iunie și a vândut miercuri operațiunile din Singapore.

Carrefour are probleme în sudul zonei euro, unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de măsurile de austeritate și de condițiile economice dificile. Afacerile nu merg bine nici în Europa de Vest, din cauza concurenței dure și schimbării preferințelor clienților în favoarea magazinelor mai mici, de proximitate.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat în iunie că va avea nevoie de cel puțin trei ani pentru a revigora compania și că va părăsi piețele unde concurența este mai bine plasată. Plassat ar putea prezenta joi un plan de revigorare a afacerilor Carrefour.

Plassat a indicat anterior, după ieșirea Carrefour din Grecia, că grupul ar putea părăsi și alte piețe neesențiale, fără a face alte precizări.

Anul trecut, compania a înregistrat vânzări de 1,184 miliarde euro în România, în creștere cu 4,8%, datorită extinderii rețelei de magazine.

Prezent în 32 de țări din lume cu peste 15.500 de magazine, grupul Carrefour numără peste 475.000 de angajați.

În România Carrefour are 59 de supermarketuri, 7 francize și 24 de hypermarketuri.

Citește și