Prima pagină » Economic » Carrefour oferă salarii de 6.500 – 10.000 LEI net, plus tichete de masă, abonamente și cupoane! Ce trebuie să știi să faci

Carrefour oferă salarii de 6.500 – 10.000 LEI net, plus tichete de masă, abonamente și cupoane! Ce trebuie să știi să faci

Din cauza deficitului forței de muncă și a concurenței, mai multe lanțuri de supermarkete alimentare stabilite în România încearcă să mărească salariile și să ofere cât mai multe beneficii pentru a atrage tineri. Printre acestea, lanțul de magazine Carrefour care face parte din Groupe Carrefour, o companie multinațională franceză. 

Carrefour se consideră un mediu de lucru plăcut, bazat pe încredere și autonomie. Oferă oportunități de dezvoltate profesionale și personale. De asemenea, este printre puținele companii din România care susține diversitatea și incluziunea și combate discriminarea la locul de muncă, cât și în afara organizației, primind certificarea GEEIS (cel mai important certificat pentru respectarea egalității de gen în companie).

La începutul acestui an, Carrefour a cumpărat supermarketurile Cora, ajungând la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară. Acum, este în top trei jucători de pe piața de retail din România, cu peste 17.000 de angajați.

Ce salarii sunt la Carrefour?

Printr-o campanie desfășurată în 120 orașe, Carrefour a anunțat că cel mai mic salariu net oferit este de 2.377 lei pentru un lucrător universal. Asta înseamnă 477 euro! Din păcate, pentru anul 2024, este foarte puțin, când un coș de cumpărături  ajunge să coste 3.807 lei lunar pentru o singură persoană.  477 euro pot să-i ajungă unui tânăr student de facultate dintr-un job temporar de vară, dacă mai este și întreținut financiar de părinți. Pe termen lung și la costurile actuale, pentru un adult care vrea să trăiască independent financiar în România, salariul de lucrător comercial nu este atractiv.

În comparație cu România, salariul mediu al unui casier din Franța este de 1.762 euro (echivalentul a 8,768.77 lei) la orice magazin Carrefour, potrivit Indeed. 54% dintre internauții care au accesat platforma se declară „mulțumiți în privința salariului casierului în magazinele Carrefour din Franța” .

Sunt și salarii decente la Carrefour România pentru cei care au studii superioare. Un asistent comercial poate câștiga 3.800 lei.  Un specialist de formare și dezvoltare ia în mână 6.500 lei pe lună.  Iar un manager la Carrefour încasează între 7.000 și 10.000 lei net lunar, potrivit UndeLucrăm.ro.

Pe lângă salarizare, toți angajații primesc tichete de masă, cupoane de magazin de Paști și Crăciun, abonament medical, asigurare medicală privată, ajutoare pentru nașterea copilului, căsătorie sau deces, precum și prime.

Casier și lucrător comercial în România: Ce trebuie să faci pentru a câștiga 477 euro/lună

Pentru a fi casier sau lucrător universal la produse proaspete, principalele responsabilități sunt îndrumarea clienților și ușurarea experienței la cumpărături, aranjarea produselor pe rafturi, prepararea produselor din zona de gastronomie și asigurarea curățeniei. Clientul trebuie să aibă o experiență de cumpărături cât mai plăcută. Lucrătorul universal de la produse proaspete trebuie să asigure calitatea și integritatea produselor expuse la raion, să scaneze și să încaseze contravaloarea produselor, dar și să urmărească termenele de valabilitate și respectarea normelor de depozitare.

Cât de impecabil trebuie să arate un raion de fructe și legume la Carrefour. Păstrarea curățeniei și aranjarea corectă a produselor la raft sunt sarcinile lucrătorului comercial.

Cât de impecabil trebuie să arate un raion de fructe și legume la Carrefour. Păstrarea curățeniei și aranjarea corectă a produselor la raft sunt sarcinile lucrătorului comercial.

De asemenea, casierul, dar și lucrătorul comercial universal, trebuie să fie amabili, să zâmbească mereu când interacționează cu clienții. Postul nu este pentru oricine! Lucrătorul comercial trebuie să fie rapid, energic și forță fizică pentru a căra tone de produse. Casierul trebuie să fie agil în scanarea produselor pentru a se asigura că încasează suma corectă când vine vorba de bani cash. Carrefour angajează și persoane cu dizabilități sau pe cei care provin din minorități etnice sau din familii defavorizate care doresc să se dezvolte profesional.

Nivelul minim de studii cerut – Liceul absolvit. În principiu, posturile de casier și lucrător comercial sunt pentru persoanele necalificate sau pentru tineri studenți care să învețe să-și câștige primul venit pe durata unei vacanțe de vară sau în timpul liber când nu au cursuri.

Ce trebuie să facă un asistent comercial și un responsabil de servicii financiare?

Un asistent de comerț electronic trebuie să asigure suport administrativ echipei de comerț online, să urmărească studiile și analizele de piață, să prospecteze piața prin vizite la magazinele concurente și să urmărească indicatorii de cifră de afaceri și marjă comercială. Și în final, să realizeze rapoarte financiare.

Un responsabil de servicii financiare trebuie să gestioneze proiecte și produse din sfera serviciilor financiare și comerciale pentru a crește traficul de clienți și pentru a genera profit. Trebuie să propună proiecte și planuri de afaceri privind serviciile financiare, să colaboreze cu echipele de marketing și să monitorizeze permanent companiile concurente.

Sarcinile unui specialist de formare și dezvoltare

Un specialist de formare și dezvoltare contribuie la determinarea nevoilor de formare si dezvoltare pentru diverse categorii de angajați. Organizează sesiuni de învățare (traininguri, workshop-uri, webinarii etc.), contribuie la dezvoltarea inițiativelor de dezvoltare internă (onboarding, First Time Manager).

Trebuie să aibă minim 6 luni de experiență în rol de HR/Data Analyst, să aibă fluență în limba engleză scris și vorbit, să cunoască Excel și PowerPoint de la nivel mediu până la avansat.

Managerul – obiectivele zilnice și lunare pentru a conduce un magazin Carrefour

Un bun manager trebuie să asigure buna funcționare a fluxului de activități. El prezintă planuri promoționale, sezonalități și oferte.

Un bun manager trebuie să asigure buna funcționare a fluxului de activități. El prezintă planuri promoționale, sezonalități și oferte.

Un manager magazin trebuie să conducă și să controleze activitatea administrativă și comercială a magazinului și să asigure buna funcționare a fluxului de activități. Trebuie să fie un bun comunicator cu șefii de raion în implementarea politicilor comerciale (planograme, reguli de implantare,planuri promoționale, sezonalități, oferte, mărfuri) și să respecte obiectivele transmise de la Sediu.

Trebuie să urmărească zilnic performanța magazinului și analizarea lunară a rezultatelor reflectate în contul de exploatare, cu scopul identificării problemelor și stabilirii planurilor de acțiune în vederea remedierii acestora. Iată că nu este așa de ușor! Chiar dacă salariul este în jur de 7,000 – 10,000 lei pe lună, postul presupune foarte multe responsabilități și riscuri.

Nivelul cerut de studii pentru rolurile de manager, asistent comercial și responsabil de servicii financiare: superioare, cu aptitudini și cunoștințe de natură economică ce pot fi dobândite la facultăți din cadrul ASE (Academia de Studii Economice Bucuresti) sau orice facultate sau instituție de învățământ acreditată cu profil economic. Pentru a instrui angajați și a lucra la Resurse Umane, este necesară absolvirea unei facultăți de psihologie sau la Programul de studii de licenţă “Resurse umane” este acreditat la nivel național în domeniul de studii “Sociologie” din cadrul ASE.

Sursa Foto: Shutterstock 

Citește și: Un mare hipermarket dispare din România. Toți românii făceau cumpărături aici, anunțul e oficial

 

Autor
Absolvent al Facultății de Istorie (2013-2016) și al programului de master „Istorie și Practică în Relații Internaționale” (2019-2021) la Universitatea din București, Alexandru Stan Bogdan ... vezi toate articolele

Citește și