Prima pagină » Economic » Carrefour se retrage din Columbia, după ce și-a vândut operațiunile pentru două miliarde de euro

Carrefour se retrage din Columbia, după ce și-a vândut operațiunile pentru două miliarde de euro

Carrefour se retrage din Columbia, după ce și-a vândut operațiunile pentru două miliarde de euro
Grupul francez Carrefour, prezent și în România, a încheiat un acord cu retailerul sud-american Cencosud pentru vânzarea operațiunilor din Columbia, prețul tranzacției fiind de două miliarde de euro.

Grupul francez Carrefour, prezent și în România, a încheiat un acord cu retailerul sud-american Cencosud pentru vânzarea operațiunilor din Columbia, prețul tranzacției fiind de două miliarde de euro.

Tranzacția este în linie cu strategia Carrefour de a se concentra pe țările în care deține sau vrea să-și dezvolte o poziție între primii jucători de pe piață, se arată într-un comunicat al celui mai mare retailer european.

Carrefour operează în Columbia 72 de hipermarketuri, 16 magazine și 4 unități de tip cash-and-carry.

Vânzările nete ale diviziei din Columbia, excluzând combustibilii, au totalizat 1,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată la sfârșitul lunii iunie.

Cele două părți se așteaptă ca tranzacția să fie finalizată până la sfârșitul anului.

Cencosud are operațiuni în Argentina, Brazilia, Chile, Columbia și Peru. Fără această tranzacție, deține o rețea de 684 supermarketuri, 81 de magazine de bricoloaj, 25 de centre comerciale și 35 de magazine. Numărul angajaților este de circa 140.000.

Carrefour este al doilea retailer la nivel mondial, cu peste 9.900 de magazine sub brand în 30 de țări și cu 412,000 de angajați.

Vânzările Carrefour au crescut în trimestrul al treilea cu 2,1%, la 22,62 miliarde euro, cu o ușoară îmbunătățire a afacerilor în Franța și dificultăți pe piețele din sudul zonei euro, precum Italia și Spania. Afacerile din Polonia, Turcia și România, au avansat cu 4,7%, la 1,16 miliarde euro. În condiții comparabile, vânzările de pe aceste piețe au evoluat stabil.

Carrefour a înregistrat anul trecut vânzări de 1,18 miliarde euro în România, în creștere cu 4,8%, în principal datorită extinderii rețelei de magazine.

Grupul deține în România 25 de hipermarketuri și 59 de supermarketuri, la care se adaugă 8 magazine de proximitate Carrefour Express, operate de un francizor.

Citește și