Prima pagină » Economic » CARREFOUR SE RETRAGE din Grecia, ca răspuns la „provocările pe care le prezintă actualul context economic”

CARREFOUR SE RETRAGE din Grecia, ca răspuns la „provocările pe care le prezintă actualul context economic”

CARREFOUR SE RETRAGE din Grecia, ca răspuns la
Anunțul a fost făcut în urmă cu câteva minute ...

Grupul francez Carrefour a anunțat că vinde participația pe care o deține la divizia din Grecia grupului Marinopoulos, partenerul Carrefour pe piața locală, și va înregistra un cost excepțional de 220 de milioane de euro în urma tranzacției, informează Mediafax, citând MarketWatch. Potrivit BBC care citează o declarație a companiei, mișcarea a fost făcută ca un răspuns la „provocările pe care le prezintă actualul context economic din Grecia”.

Carrefour și Marinopoulos controlează, cu participații egale, compania mixtă care operează magazine Carrefour în Grecia și Cipru.

În urma acordului, Marinopoulos va deveni francizorul exclusiv al Carrefour în Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania și alte țări din Balcani.

Anunțul Carrefour vine la numai o zi după ce grupul a informat că are planuri pentru preluarea unor supermarketuri în Argentina.

Costul de 220 de milioane de euro pentru Carrefour va fi înregistrat în rezultatele financiare ale grupului francez ca pierdere.

Grecia va organiza alegeri parlamentare anticipate la sfârșitul acestei săptămâni, după ce partidele politice au eșuat să formeze un guvern în urmă cu o lună. Rezultatul votului ar putea avea efecte dramatice asupra crizei financiare și politice a țării. Grecia ar putea chiar părăsi zona euro, dacă formațiunile politice care vor câștiga alegerile nu respectă angajamentele de asuteritate asumate pentru ajutorul financiar extern.

Tranzacția Carrefour – Marinopoulos va fi finalizată în câteva zile.

Grupul Carrefour a înregistrat o creștere cu 3,6% a vânzărilor din România în primul trimestru al acestui an, la 277 milioane euro, de la 267 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului trecut. La sfârșitul primului trimestru, retailerul avea în România 52 de supermarketuri, 5 francize și 25 de hypermarketuri.

Anul trecut, vânzările Carrefour pe piața locală au urcat cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro.

Citește și