Câștigătorul licitației care va face studiile de realizare a metroului și trenului metropolitan din Cluj e o asociere de firme din trei țări
This browser does not support the video element.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Cluj-Napoca transmis marți, la licitație au fost depuse 5 oferte din partea unor firme și asocieri de firme.
„Asocierea SWS Engineering SPA (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL (România) este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect Servicii de elaborare studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului și evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiții tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj și Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții. Valoarea contractului este de 30,1 milioane de lei. La licitație au fost depuse 5 oferte din partea unor firme și asocieri de firme”, se arată în comunicat.
Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au subliniat că experiența similară a fost demonstrată de către ofertantul câștigător prin proiectarea preliminară – studii tehnice de fezabilitate – pentru obiectivul „Toulouse Aerospace Express” – Linia de metrou 3 din Toulouse cu lungimea de 28 km și realizarea studiului de fezabilitate pentru „Sistemul rețelei de metrou din zona metropolitană Tel-Aviv” care presupune 3 linii automate de metrou care totalizează 140 km.
Studiile vor fi finalizate între 5 și 24 de luni.
Potrivit lui Boc, proiectul de investiții va fi realizat în două etape, în prima etapă urmând să fie făcut trenul metropolitan pe infrastructura actuală, iar în cea de-a doua etapă va fi realizat metroul pe axa vest-centru-est care urmărește să deservească principalele puncte de interes pornind din Gilău până la Podul Ira din Cluj-Napoca, pe o lungime de aproximativ 16 km.
„Pentru zona din afara orașului se va studia posibilitatea realizării metroului suprateran, iar de la intrarea în Cluj-Napoca acesta urmând a fi realizat în subteran. A doua etapă a realizării metroului vizează crearea legăturii dintre comunele Florești și Gilău”, spunea primarul Clujului.
Acesta preciza că până la implementarea celei de a doua etape, conectivitatea dintre Gilău și Florești va fi asigurată prin autobuze care vor deservi această zonă în vederea asigurării accesului oamenilor la metrou. De asemenea, va fi asigurată prin autobuze legătura dintre Gilău și Nădășelu pentru cei care doresc să folosească trenul metropolitan.