„Numărul mare de turiști ajunși în acest weekend pe litoral a depășit și cele mai optimiste așteptări ale hotelierilor, care au avut un grad de ocupare ca într-un sfârșit de săptămână din plin sezon. Deși nici asociațiile de promovare și nici autoritățile locale n-au promovat litoralul în această perioadă, peste 120.000 de români au ajuns în weekend la mare, iar singurele merite sunt ale hotelierilor care au scăzut tarifele și ale vremii bune din ultimele zile”, se arată într-un comunicat al FPTR.
Din cele 6.144 de locuri scoase la vânzare prin programul „Litoralul pentru toți”, s-au vândut peste 90%, comparativ cu 70% anul trecut, în primul weekend din septembrie.
„Cheltuielile pentru mâncare și distracție au scăzut considerabil față de vârful de sezon, când pentru o zi de litoral un turist trebuia să aibă în buzunar minim 150 de lei. Acum, pentru două zilei pe litoral, incluzând cazarea și masa, un turist a cheltuit, în medie, 200 de lei, aproape cât îl costă transportul până la mare”, a declarat Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele executiv al FPTR.
Astfel, cei 120.000 de români au cheltuit pe litoral, în primul weekend din septembrie, 24 de milioane de lei (5,5 milioane de euro).
Programul „Litoralul pentru toți”, susținut exclusiv de hotelierii din stațiunile de la mare, se desfășoară în perioada 31 august – 11 octombrie și pune la dispoziția turiștilor locuri cu tarife reduse cu până la 60%. O vacanță de șase nopți la un hotel din Mamaia costă 235 de lei la două stele și 265 de lei la trei stele, iar în sudul litoralului ajung la 180 de lei la două stele și la 200 de lei la trei stele.