Cât au plătit românii pe un city break și pe o vacanță externă în 2014
Cele mai vândute destinații de city break anul trecut au fost, potrivit Vola.ro, Roma, Barcelona și Paris, urmate de Londra, Istanbul și Veneția. Pe de alta parte, Dubai, Creta, Zakynthos, Corfu și Rhodos au fost printre cele mai căutate destinații de litoral, iar prețul unui sejur a ajuns, în medie, la 370 de euro.
În ceea ce privește achizițiile de bilete de avion, cele mai căutate destinații în 2014 au fost Roma, Londra, Paris, Bruxelles, Milano și Barcelona, iar prețul mediu al unui bilet dus-întors a fost de 161 euro, în scădere cu aproape 25% comparativ cu anul 2013.
Potrivit sursei citate, vacanțele externe și city break-urile s-au ieftinit anul trecut pentru că s-au introdus noi curse low cost, cu tarife scăzute, care au „tras în jos” tarifele medii. Astfel, s-a ajuns anul trecut ca biletele low cost să aibă o pondere de 62% din volumul total de bilete de avion vândute de portalul de turism.
„Pe lânga pretul mic al biletelor de la companiile low cost, un alt motiv al ieftinirii generale a biletelor de avion a fost faptul că și companiile de linie au avut numeroase promoții pe parcursul anului. Având în vedere că prețul unui pachet (fie vacanță sau city break) este dat în mare parte de prețul biletului de avion, ieftinirea celui din urmă a dus și la scăderea prețului final al pachetului”, a declarat, într-un comunicat transmis MEDIAFAX, Manuela Melinescu, marketing manager Vola.ro.
În topul preferințelor, atât pentru bilete de avion, cât și pentru city break-uri, s-a situat Roma, unde prețul unui bilet de avion a atins un minim de 24 euro în 2014, iar un city break, cu cazare pentru trei nopti, bilet de avion și asigurare medicală, a putut fi cumpărat chiar și cu 130 euro.
De asemenea, city break-urile la Bruxelles s-au ieftinit începând cu toamna lui 2014, când Ryanair a introdus o cursă nouă, crescând cererile pentru această destinație cu peste 15%. Prețul unui city break la Bruxelles pornește de la 150 euro de persoană, dar a avut și valori puțin peste 100 euro pe parcursul lui 2014. Prin introducerea unei curse Wizz Air din Timișoara, destinația a devenit disponibilă și pentru turiștii din vestul țării.
În cazul vacanțelor, cea mai dinamică destinație a anului 2014 a fost, de departe, Dubai, unde au ajuns de două ori mai mulți români decât în anul precedent. Cu toate că este considerată o destinație exotică datorită climei calde tot timpul anului, prețurile pentru Dubai au fost similare cu cele pentru destinațiile europene, se mai arată în comunicatul Vola.ro. Astfel, o vacanță de 7 zile în Dubai, cu bilet de avion și asigurare medicală inclusă, a pornit de la prețul de 300 euro de persoană, adică în unele cazuri aproape la jumătate față de cele din 2013.
„Popularitatea pe care a avut-o Dubaiul în 2014 poate fi ușor explicată prin faptul că, începând cu luna martie, s-a putut călători în această destinație fără viză. Au contribuit, bineînțeles, și prețurile mult mai mici pe care am putut să le oferim datorită introducerii de curse low cost începând cu sfârșitul anului 2013”, a adăugat Manuela Melinescu.
Potrivit studiului, românii cumpără vacanțele cu maxim o lună sau două înainte de plecare, însă prețurile pachetelor ar scădea simțitor dacă achizițiile s-ar face cu mai multe luni înainte și turiștii ar beneficia astfel de ofertele de early booking.
Cele mai căutate hoteluri au fost structurile de 3 stele, poziționate în apropierea centrului. În plus, românii preferă hotelurile care oferă măcar mic dejun.
„Pe segmente de vârstă, tinerii pleacă mai mult în city breakuri și preferă marile orașe europene, precum Roma, Paris sau Barcelona. Atunci când aleg totuși o vacanță, merg în destinații mai moderne, cunoscute pentru posibilitățiile de distracție: Zakynthos, Dubai, Mallorca, Lefkada și, de obicei, aleg destinații diferite de la an la an. Familiștii aleg, în general, o destinație foarte cunoscută din Turcia sau Grecia, precum Kusadasi, Corfu, Creta sau Antalya, pe care de cele mai multe ori o vizitează în mod repetat de la an la an. Aceștia preferă, mai degrabă, vacanțe all inclusive”, se mai arată în studiul Vola.ro.
Cele mai multe rezervări de vacanțe/city break au fost făcute anul trecut pentru două persoane. 

Vola.ro este cea mai mare agenție de turism online din România și deservește persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie și low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanțe, asigurări medicale de călătorie și servicii de rent-a-car.
Vola.ro a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de 107,4 milioane de lei și este deținută de Daniel Truică (35 de ani) și un fond de investiții polonez.
Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală, în urma unei creșteri a venitului de 57 de ori în ultimii trei ani.