Retailerul german Lidl, intrat pe piața din România în anul 2011, are în prezent printre cele mai mari salarii din acest sector.
Dacă un vânzător Lidl câștigă, în orașele mici, aproximativ 1.400 de lei net pe lună, un șef de magazin este plătit cu circa 4.000 de lei net pe lună, scrie Ziarul Financiar.
„Noi am înțeles că o companie supraviețuiește dacă angajații sunt bine pregătiți și fericiți la locul de muncă, astfel încât să aibă toată atenția îndreptată către ceea ce trebuie să facă”, a explicat Ileana Ștefan, directorul de resurse umane al Lidl. „Ei nu au de ce să își facă griji pentru că nu intră salariul sau pentru că nu pot promova. Este timpul să investim în resurse umane și vrem să impunem tendințe în această direcție”, a adăugat aceasta.
Așadar, începând din acest an, Lidl lansat un program de dezvoltare dedicat echipelor de conducere din cele aproape 190 de magazine pe care le are pe plan local. Aceștia vor fi implicați în programul în care s-au investit 5 milioane de euro timp de un an, iar șefii de magazine vor primi câte un autoturism Skoda Rapid și vor avea cheltuielile de transport asigurate.
Programul se dorește a fi un instrument de învățare în cascadă, prin care cunoștințele să fie transferate de la echipa actuală de conducere a magazinelor către viitorii lideri din companie.
În prezent, Lidl are 4.000 de angajați și are în plan recrutarea a încă 200 de oameni până la finalul anului.